System poruszania się strzałkami

0

Mam taki mały projekt do zrobienia jest to prosta gra labirynt w python 3.6, w którym przemieszczamy się przy pomocy strzałek: lewo, prawo, góra, dół. Mam problem właśnie z tym poruszaniem się. Wszystkie tutoriale, które sprawdziłem i kawałki kodu opierają się na turtle lub pygame. Z tego co się orientuję są to swego rodzaju środowiska graficzne. Ja natomiast chcę aby gra była odpalona bezpośrednio w terminalu. Prosty widok 2d z góry, przemieszczamy właśnie strzałkami po planszy. Jest to możliwe do zrobienia bez importowanie turtla lub odpalania pygame? Od czego zacząć, przyjmuję że pozycja początkowa to (0,0), a poruszamy się po planszy 100 na 100.

0

Skoro gra miała by być w w terminalu, to musiał byś co ruch usuwać wszystko z ekranu i "rysować" całą planszę na nowo. Co raczej nie będzie wyglądać za dobrze. Być może więc lepiej było by jednak skorzystać z jakieś grafiki nie-ascii.

0

Właśnie o to chodzi. Wygląd jest nieistotny, ma po prostu działać.
Tutaj masz przykład czegoś takiego tylko, że napisane jest w C:

1

No to rób listę 100 na 100 spacji, i wypełnij ją labiryntem. Swoją drogą skopana ta gra z przykładu. Akurat do C są biblioteki które potrafią zrobić to bez migania ekranu, np https://pl.wikipedia.org/wiki/Ncurses

0

Odpowiadając na pytanie w temacie:
https://docs.python.org/3.6/library/cmd.html

Python ma wbudowany micro-framework do obsługi cmd, rzuć na to okiem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1