gry z akcją

0

pytam z ciekawości: co trzeba umieć i jak w ogóle się robi gry z animacją(że jest akcja i przestrzeń w której można się poruszać)?? bo na razie z moją wiedzą potrafię zrobić tylko proste menagery sportowe

0

OpenGL i masz wszystko czego potrzebujesz :]

0

i dx oczywiscie.

i zeby sie tylko nie zrobila dyskusja, ktore jest lepsze.

0

Zapamiętaj jedno OpenGL- tylko i wyłącznie grafika ale chyba łatwiejsze wywołania i obsługa, poza tym wieloplatformowy
DX - oprócz grafy obsługa wejścia oraz audio, sieć itp. ale raczej cięższy od OpenGL.

OpenGL można łączyć z DX np OpenGL grafa reszta DX

0

To nie jest argument:

T72 napisał(a)

Zapamiętaj jedno OpenGL- tylko i wyłącznie grafika (..) DX - oprócz grafy obsługa wejścia oraz audio, sieć itp. ale raczej cięższy od OpenGL.

No tak, bo do dźwięku jest OpenAL, do sieci OpenNL i tak dalej.

T72 napisał(a)

ale chyba łatwiejsze wywołania i obsługa

Prawie identyczne, a do tego DX posiada funkcje odpowiedzialne za wszystkie związane z obliczeniami działania matematyczne - do zrobienia programu nie potrzebujesz znać metodyki wykonywania tych działań. W wersji DX8, a co dopiero DX9 jest to tak łopatologiczne, że w porównaniu sam OpenGL staje się trudny.

T72 napisał(a)

poza tym wieloplatformowy (..) OpenGL można łączyć z DX np OpenGL grafa reszta DX

Tylko po co? To jest bez sensu - jak tak napiszesz program, to i tak tracisz jedyną zaletę czyli przenośność kodu. (Swoją drogą widziałem wiele książek opisujących tą technikę - totalnie bez sensu).

P.S. Programuję w obu, więc czuję się upoważniony do udzielenia takiej odpowiedzi :)

0

a znacie tytuły książek o tym co wymieniliście albo linki jakichś kursów w internecie??

0

google znają
(jesli chodzi o openGla to delphi.bajo.pl (dla delphi) + jako główny fundament NeHe)

0
Szczawik napisał(a)

To nie jest argument:

T72 napisał(a)

Zapamiętaj jedno OpenGL- tylko i wyłącznie grafika (..) DX - oprócz grafy obsługa wejścia oraz audio, sieć itp. ale raczej cięższy od OpenGL.

No tak, bo do dźwięku jest OpenAL, do sieci OpenNL i tak dalej.

T72 napisał(a)

ale chyba łatwiejsze wywołania i obsługa

Prawie identyczne, a do tego DX posiada funkcje odpowiedzialne za wszystkie związane z obliczeniami działania matematyczne - do zrobienia programu nie potrzebujesz znać metodyki wykonywania tych działań. W wersji DX8, a co dopiero DX9 jest to tak łopatologiczne, że w porównaniu sam OpenGL staje się trudny.

T72 napisał(a)

poza tym wieloplatformowy (..) OpenGL można łączyć z DX np OpenGL grafa reszta DX

Tylko po co? To jest bez sensu - jak tak napiszesz program, to i tak tracisz jedyną zaletę czyli przenośność kodu. (Swoją drogą widziałem wiele książek opisujących tą technikę - totalnie bez sensu).

P.S. Programuję w obu, więc czuję się upoważniony do udzielenia takiej odpowiedzi :)

Po pierwsze ja mówiłem o faktach a Ty oceniasz czyli coś co nie ma sensu. Poza tym ja też robiłem coś w DX i żeby wywołania tam były prawie identyczne to bym nie powiedział, ale fakt ja robiłem pod DX 7 nie wiem jak z wersjami wyższymi. Co do przenośności....daje Ci to możliwość pisania np pod Linuxa, nie musisz przenosić między dwoma systemami ale nie uzależniasz się od M$

0
T72 napisał(a)

Po pierwsze ja mówiłem o faktach a Ty oceniasz czyli coś co nie ma sensu. Poza tym ja też robiłem coś w DX i żeby wywołania tam były prawie identyczne to bym nie powiedział, ale fakt ja robiłem pod DX 7 nie wiem jak z wersjami wyższymi.

Nie oceniem. Wersja DirectX8.0 jako 'main goal' (opisany swego czasu na stronach Microsoftu, w dokumentacj SDK zresztą też) miała właśnie uproszczenie mechanizmów programowania - od wersji 7.0 różni się radykalnie. W wersji 9.0. jak pojawiło się DirectX Managed (.NET) przepisano całe DirectX - ten już nawet z ósemką, a nawet DirectX 9.0 (COM) ma niespecjalnie wiele wspólnego.

T72 napisał(a)

Co do przenośności....daje Ci to możliwość pisania np pod Linuxa, nie musisz przenosić między dwoma systemami ale nie uzależniasz się od M$

To jest prawda i największa zaleta pisania programów działających (też) pod Windows w OpenGL (popieram w 100%), ale nie dodawajmy do tego DirectX, aby uzyskać dźwięk czy obsługę sieci.

Myślę, że wspólnie wymieniliśmy najważniejsze argumenty a do WCKREW należy wybór stosownego środowiska. Dla tych, co ruszyli kiedyś coś w 3D [browar]

0 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0