Samochód szarpie na jedynce powyżej 2000 obrotów

0

Cześć.

jaka może być przyczyna?
dotyczy to biegu pierwszego i troszkę drugiego jak się przyśpiesza na jedynce zwłaszcza to powyżej 2000 obrotów jakby silnik nie miał
siły albo jakby jakoś nie mógł się normalnie coś wprawiało samochód w taki ruch przyśpiesz - zwolnij - przyśpiesz zwolnij.

tak szarpie troche samochodem, ale jak patrze na obroty to nie skaczą tylko rosną normalnie.

Jak zmieniam z jedynki na dwojke ponizej 2000 obrotów to jest okey,
na dwójce też to trochę czuć ale mniej.

na 3 ,4 ,5 działa okey.

i też silnik tak jakby stracił trochę mocy i zmienił swoj dzwięk na trochę taki bardziej niski.

Wiem , że ręczny mi czasem nie puszcza i hamulce trzyma ale czy to może być to (wątpię)?

Silnik benzynowy, 98 rocznik

2
karolinaa napisał(a):

tak szarpie troche samochodem, ale jak patrze na obroty to nie skaczą tylko rosną normalnie.

u mnie tak było jak zabrakło paliwa i kumpel pchał auto, jak się zaczął męczyć to zaczynało szarpać

1

Nie wiem, ja mam automat - ale na twoim miejscu wystawiłbym już ogłoszenie na OLX że sprzedaję samochód w dobrym stanie :)

2

Moze byc np:

  • nieszczelnosc, dostaje sie lewe powietrze
  • zuzyty uklad zaplonowy
  • docisk sprzegla
  • blad w sterowniku
  • lambda (ale wtedy tez na luzie beda skakac obroty).
2

kiedy miałaś filtry paliwowe i powietrza wymieniane? Przy wyższych obrotach potrzebuje więcej mieszanki i jeśli jedno albo drugie jest zapchane to może dostawać "złą" mieszankę, tzn albo benzyny albo powietrza za mało. O ile filtr powietrza jest prosty do wymiany to filtr paliwa może być upierdliwy w tym sensie, że jest zazwyczaj pod podwoziem i jak dawno nie był wymieniany to może ciężko się go wyciągać

2

i też silnik tak jakby stracił trochę mocy i zmienił swoj dzwięk na trochę taki bardziej niski.

Sprawdziłabym świece, choć to trochę daleki strzał - z przepaloną świecą raczej zauważyłabyś problemy na wszystkich biegach.

1

Ja mam podobnie. U mnie to kwestia regulacji wtryskiwaczy.

2

DISCLAIMER w samochodzie sam dolewam tylko płyny i raz zmieniałem koło po złapanym kapciu.

ale jak patrze na obroty to nie skaczą tylko rosną normalnie

Jeżeli to oznacza, że obroty Ci nie falują (silnik kręci się jednostajnie do góry razem ze wskazówką), to obstawiałbym przekazanie napędu i modlił się, żeby to było sprzęgło a nie skrzynia.

2

Kobieto! Na jedynce się nie jeździ, nie przyspiesza itd. Pierwszy bieg służy do ruszania z miejsca. Jeżeli ruszyłaś, to zmieniasz bieg na dwójkę. Jeżeli silnik jest zimny to nie przyspieszasz gwałtownie, ani nie zwiększasz obrotów, chyba, że sytuacja na drodze to wymusza. Na zimnym silniku biegi zmieniasz przy niższych obrotach. Jeżeli silnik jest już rozgrzany to możesz już przyspieszać dynamicznie oraz osiągać 3000+ obrotów, biegi zmieniasz w okolicy 3500-3700 obrotów (w dieslu te wartości są o około 1000 niższe). Do jednostajnej jazdy rozkręcaj silnik do 2500-3000 obrotów (w dieslu 1900-2000), wtedy jazda jest najbardziej ekonomiczna. 2000 dla silnika benzynowego to zbyt mało.

Jeżeli przy zachowaniu powyższych wskazówek silnik zachowuje się dziwnie, to czym prędzej udaj się do mechanika. Nie warto lekceważyć takich objawów, ponieważ z pozoru błahe zaniedbania w eksploatacji auta mogą w krótkim czasie doprowadzić do bardzo kosztownych awarii.

2

Karolino... a czy windowsa 98 też dalej używasz? ;)

1

To nie kwestia wieku tylko jakości, skoro to szpachlowany dresowóz z licznikiem cofniętym o pół miliona, to nic dziwnego, że coś się sypie.

1

Problemy mogą być następujące:

  1. nie używasz sprzęgła na 1 lub nie masz paliwa
  2. nie byłaś w serwisie od 98
  3. samochód ma już swoje lata
  4. szukasz rozwiązania na forum dla programistów w samochodzie który nie ma nawet komputera (poza może radiem)
0

Muszę to teraz przeczytać. Nie spodziewałam się tak dużej pomocy!

1

karolina ja stawiam ze cos ze skrzynia biegow

2

dziewczyna tym tematem sugeruje, że przydałaby się podwózka czy pomoc, na groby trza jechać niebawem, a chłopaki zero reakcji, tylko wirtualne wsparcie ze zniczami [*]

1
karolinaa napisał(a):

dotyczy to biegu pierwszego i troszkę drugiego jak się przyśpiesza na jedynce zwłaszcza to powyżej 2000 obrotów jakby silnik nie miał
siły albo jakby jakoś nie mógł się normalnie coś wprawiało samochód w taki ruch przyśpiesz - zwolnij - przyśpiesz zwolnij.
Silnik benzynowy, 98 rocznik

Też to mam i też 98. Ale mam też gaz, a na gazie silnik dostaje kopa i nic nie trzęsie. Hm. Na pewno to nic ze skrzynią biegów.
Problem jest głównie na zimnym silniku. Jeden mechanik mówił że to sonda lambda (sonda gazu nie dotyczy). Drugi że wtryski (gaz ma osobne wtryski).
Samochód nie przeszedł przeglądu z powodu przekroczenia normy tlenku węgla. Podmuchali, przeczyścili, kolejne badanie przeszło przy CO na poziomie 0.48% przy normie 0.50%.

Wiem , że ręczny mi czasem nie puszcza i hamulce trzyma ale czy to może być to (wątpię)?

Raczej nie. Też to miałem. (czy my mamy taki sam samochód? :P) Koło gorące po przejechaniu bo trze przez cały czas. Przez to przestałem w ogóle używać ręcznego. Ostatnio naprawiłem.

5

A co ci mówią logi? Próbowałeś włączyć i wyłączyć?

1

Na pewno nie skrzynia. Objawy awarii skrzyni są inne - problemy ze zmianą biegu, zgrzytanie przy zmianie, wypadanie biegów, głośna praca na luzie przy puszczonym sprzęgle. Najczęściej w skrzynkach lecą synchronizatory (problemy ze zmianą biegów) i łożyska (hałas). Na to pierwsze ma wpływ styl jazdy, na drugie raczej tylko sama jakość skrzyni i pilnowanie poziomu oleju w skrzyni. Zasadniczo prawidłowo eksploatowane skrzynia ręczna powinna przeżyć silnik.

Co do szarpania / falowania, to na wyższych biegach tego po prostu nie czujesz, bo moment obrotowy przekazywany na koła jest mniejszy.

3

nie znam sie na samochodach ale może ktoś wsadzil ci kartofla w rure wydechowa , lub banana ( widzialem na filmie - gliniarz z beverly hills ) ?

1

Obstawiam, że problemem może być kobieta za kierownicą

1

Może uszczelka pod głowicą?

1

W moim tak szarpało i nierówno chodziło, jak zużyło mi się koło dwu masowe, a było to przy ok 200 000 na turbo dieslu. Mało kto wie, że benzynki też czasami mają takie podzespoły, tyle, że w benzynie rzadziej się, te koła psują - no ale przy taki wieku, to może to ?

1

Jaki to jest samochod? podaj VIN,
zrob filmik i wrzuc na YT (o ile cokolwiek z tego szarpania widac).
Z tego co napisales, niestety, nic nie wskazuje na specyficzna usterke.
Moga to byc synchronizatory w skrzyni biegow albo tysiac innych rzeczy.
Wyslij probke oleju do analizy, po spektrometrii dojdziesz do tego jakie elementy sa najbardziej zuzyte.

ok, teraz zauwazylem, ze to kobieta vs samochod ;)
olej do analizy, bo jak zle trafisz to mechanik cie oskoruje

1

to nie jeździj powyżej 2000 obrotów na jedynce albo kup se porządny samochód. Kto to widział by programista 20 letnim gruchotem jeździł.

1
Julian_ napisał(a):

kup se porządny samochód. Kto to widział by programista 20 letnim gruchotem jeździł.

Po prostu nie każdy musi sobie przedłużać penisa. :)

4
somekind napisał(a):
Julian_ napisał(a):

kup se porządny samochód. Kto to widział by programista 20 letnim gruchotem jeździł.

Po prostu nie każdy musi sobie przedłużać penisa. :)

tu chodzi o życie i zdrowie. Zderzenie w starym gruchocie to może być śmierć nawet w ruchu miejskim.
stary:

nowy:

0

Miałem ostatnio dokładnie to samo przy silniku benzynowym. Jedna świeca była w opłakanym stanie i silnik w tym zakresie działał na trzech cylindrach. Jeżeli nie świeca to sprawdziłbym jeszcze cewke zapłonową.

0

Zderzenie auta z 1998 z autem z 2015r.:

0
Julian_ napisał(a):

tu chodzi o życie i zdrowie. Zderzenie w starym gruchocie to może być śmierć nawet w ruchu miejskim.

To weź wrzuć jakiś test nawet 30letniego Mercedesa klasy G z czymkolwiek z zeszłego roku. :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1