Wieloplatformowosc, iPady, Objective-C a przyszlosc.

0

Witam.
Mam napisac dosyc zlozona aplikacje (z grafika 3d) na ipad'a acz rowniez ma to dzialac tez na innych platformach. Objective-C ponoc dosyc toporny jest jak sie wraca do niego z .net'a, a i tylko do platformy appla sie ogranicza. Zatem stoje przed dylematem jaka technologia?

Html5 z phonegap'em (tu juz bym mial dostep do natywnych funkcji urzadzenia jak kamerka i inne gadzety)? A moze monotouch na iphone'a, monodroid na androida a zwykle wpf czy silverlight na windwe? Pisanie w C# pod iphonem przyznam, ze dosyc kusi, acz tylko licencje trzeba by wykupic ale to nie problem. Dodatkowo wspoldzielenie jednej biblioteki z logiką aplikacji miedzy tymi roznymi platformami naprawde mi sie podoba.

A moze cos innego?

Jesli ktos ma wiedze na taki temat i chcialby sie podzielic plusami i minusami (tych w szczegolnosci szukam) to zapraszam do dyskusji.
Aplikacja na pewno bedzie rozwijana przez nastepne lata, wiec przydaloby sie technologia co by byla najbardziej uniwersalna, jak i prosta do zarzadzania.

0

C lub C++

0

a coś co nie jest martwe? bo w C++ to obecna wersja aplikacji jest napisana i nikomu zdecydowanie nie chce sie bawic w modyfikowanie i rozwijanie tego, bo trwa to tygodniami

0

Objective-C [...] tylko do platformy appla sie ogranicza.
Ściśle powiedziawszy, nie jest to prawdą — w sensie samego języka, bo kompilator możesz mieć i pod Windowsa. To tak jakby mówić że C się ogranicza do Windowsa bo WinAPI jest pod Windowsa.
Inna sprawa że upieranie się przy Obj-C w programie pod Windowsa ociera się o szaleństwo.

0

Jeżeli myślicie o wydajnej aplikacji z grafiką trójwymiarową pod iOS i na dodatek przenośną - to raczej zostaje C/C++. Jeżeli będziecie korzystać bezpośrednio z OpenGL to kodu Objective-C będzie niewiele. A zintegrowanie go to kwestia zmiany jednej opcji w kompilatorze i... dołączenie nagłówka.

0
Rev napisał(a)

Jeżeli myślicie o wydajnej aplikacji z grafiką trójwymiarową pod iOS i na dodatek przenośną - to raczej zostaje C/C++. Jeżeli będziecie korzystać bezpośrednio z OpenGL to kodu Objective-C będzie niewiele. A zintegrowanie go to kwestia zmiany jednej opcji w kompilatorze i... dołączenie nagłówka.

Wasiu - to teraz będziesz tęsknił za upierdliwościami Javy huehe :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1