Prezent na Mikołaja-książka o OpenGL i programowaniu gier.

0

Hej! Dziewczyna chce mi na mikołajki kupić jakąś książkę. I tak sobie wymyśliłem :
Wojciech Sterna, Bartosz Chodorowski - OpenGL i wprowadzenie do programowania gier.
Czytał ktoś tą książkę ?
http://sklep.nakom.com.pl/?page=shop/flypage&product_id=154&category_id=ad01f96d60d3f2feb6dfca06cb73e3da
Spis treści:
http://chomzee.gct-game.net/ogliwdpg/spis_tresci.pdf

Nigdy nie miałem głębszej styczności z OpenGL a grafika 3D na studiach była dla mnie trudna (do tej pory nie wiem jak zdałem :D). Jednak w wolnej chwili chciałbym zgłębić i chociaż z grubsza ogarnąć ten obszar wiedzy (dość trudny).
Może ktoś miał w rękach tą publikacje...

0

Dziewczyna ma na imie Mikołaj?

0

Na twoim miejscu wybrałbym inna książkę, tę można łatwo pobrać w sieci.

Pod względem treści materiał o OpenGL nie jest jakiś wyróżniający. Wszystko to co w znajdziesz książce można znaleźć w sieciowych tutorialach.

Mnie ta książka podobała się tylko z dwóch względów. Pierwszy to podanie krótkiego przepisu na własny moduł wykrywania kolizji między wierzchołkami, a drugi to wprowadzenie w temat tworzenia własnych protokołów sieciowych.

0

A niech Ci dziewczyna zrobi niespodziankę... Prezenty komputerowe nie powinny być kupowane komputerowcom przez laików :D Tak samo z innymi dziedzinami. Tutaj masz o tyle, dobrze, że możesz sobie wybrać, więc prezent poniekąd będzie trafiony... Ale nie o to chodzi w mikołajkach. Niech Ci kupi coś taniego, z "jajem", ważne, że prezent oryginalny. Wracając do kupowania prezentów specjalistom... Jak ktoś np. jest dobrym fotografem i ktoś kupi mu aparat za 500zł na prezent, to jest to bardzo nietrafiony zakup - więcej rozczarowania z takiego prezentu niż pożytku dla profesjonalnego fotografa :) Tak samo jak ktoś graczowi kupi grę, albo programiście IDE, czy książkę. Lepiej aby specjaliści zaopatrywali się sami, aby uniknąć rozczarowań ;)

Co do tytułu książki, to bardziej sugeruje pisanie silnika, bo OpenGL to niskopoziomowe API. Jak chcesz pisać gry, to oczywiście wypada coś skrobnąć w OpenGL, ale jak nie interesuje Cię żmudne tworzenie silnika, to lepiej zająć się jakimś gotowym silnikiem. Od siebie polecę Pandę 3D, używać z poziomu języka Python (można jej też używać w C++... jak kto woli), inni poleciliby Ci pewnie Unity 3D... Ja nie polecę bo nie zrobili wersji pod Linuksa :D

0

dokladnie,prezenty komputerowe nie powinny byc kupowane przez laikow,chyba ze DOKŁADNIE wie,co ma kupic(tzn ma zapisane w notesiku). Moze jakis spoko gadzet? Niech sprawdzi 2future z np. dzialem na USB. spoko rzeczy

0

Weź coś niezwiązanego z komputerami. Może być książka. Jakieś fantasy czy sci-fi…
coś co by cię ciekawiło, ale zawsze szkoda ci pieniędzy.

Książkę o programowaniu to sam sobie kupisz.

0

Osobiście nie polecam tej książki, niewiele się z niej nauczyłem i jest w niej mnóstwo błędów (przy samych operacjach na macierzach autor nie wie o czym pisze).
Proponuję "OpenGL księga eksperta wydanie V", z drugiej strony (nie widzę w tej książce nic o tablicach wierzchołków, byćmoże jest to uwzględnione w dalszej części książki, jak i nie ma nic o wczytywaniu tekstur z plików BMP, operuje tam autor tylko na plikach typu TGA, ale to można doczytać na necie [i fakt jest to w OpenGL programowanie gier, ale trochę błędnie]).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1