Wątpliwości wyboru języka

0

Witam,
Jest to tutaj mój 1 post. Chciałbym przedstawić mój problem z którym borykam się ja i kilku moich kolegów.
Pewnego dnia wpadliśmy na pomysł stworzenia gry. Nie takiej badziewnej. Chcemy zrobić symulator. Wiem, zaraz wyzwiecie nas od zapaleńców. Chcemy się najpierw uczyć, zacząć od małych rzeczy, później przejść do projektu. Pytanie jest takie: Delphi czy C++?.
Chcieliśmy uczyć się c++ lecz jest to trudny język, nawet programy w tutorialach coś nie chcą się kompilować. Nie tylko ja mam z tym problem. Za c++ jest lepsze wsparcie, optymalizacja kodu i inne pierdoły. Co do delphi umiemy go już w miare, zaczynaliśmy od turbo pascala. Język łatwy, lecz nie wiemy czy do tworzenia gier jest dobry. Podobno jest już stary, ma słabą optymalizację. Problem jest w tym, że ostatnio dodała nam skrzydeł jedna gra która została całkowicie stworzona w delphi,
tutaj link:
Czy jest możliwość stworzenia dobrej na te czasy gry w delphi, czy lepiej inwestować w nauke c++.
Proszę o odpowiedzi. Jeśli temat jest w złym dziale proszę przenieść, ponieważ nie wiedziałem gdzie to napisać.
Pozdrawiam.

0

Chcieliśmy uczyć się c++ lecz jest to trudny język

ale grę będzie łatwo napisać... Wyjdź stąd tępy chłopcze.
aa i poczytaj to: http://wiki.gamedev.pl/Warsztat_FAQ#Wst.C4.99p
Znajdziesz wszystkie odpowiedzi..

0

@Carlos - jeśli cię denerwuje to że ktoś uważa C++ za trudny to wypij melasę... Masz napady złości których nie rozumiem...

Podobno jest już stary, ma słabą optymalizację.

Nie podobno, ale jest. Stary. Co do optymalizacji, to szybkość programu zależy od tego jak ją napiszecie, a nie od języka.

Czy C++ jest trudny... Nie wiem, jak dla mnie ma taki sam "poziom trudności" jak inne języki. Oprócz tego że niektóre rzeczy są mocno zamotane, ale to prawdopodobnie na początku nie będzie ci sprawiało problemów

C++ jest de facto pewnym standardem jeśli chodzi o tworzenie gier, przynajmniej na razie. Prawie wszystkie liczące się komercyjne gry powstają w C++.

Czy jest możliwość stworzenia dobrej na te czasy gry w delphi, czy lepiej inwestować w nauke c++.

Możliwość jest w każdym języku. Ale nie dla Was. Nie bierz tego personalnie, po prostu obecnie gry są tworzone np. przez oddział 300 doświadczonych ludzi, przez kilka lat. Ani Wy ani ja nie dacie rady czegoś co będzie w stanie konkurować z wydawanymi produkcjami.

Ale nie porzucaj pomysłu pisania z kolegami gry, nie wyjdzie za pierwszym razem może wyjdzie za drugim, i nie wyjdzie wielki projekt ale np. coś w co będzie można przyjemnie pograć. Tak czy inaczej ta wiedza zaprocentuje...

Peace.

0

Jakiś mniejszy projekt, który jest grywalny może odnieść sukces, nawet jeśli jest robiony przez kilka osób - np. Icy Tower raczej nie było robione przez armię ekspertów ;). Ale to trzeba nieźle zaplanować i wymyślić rozgrywkę. Poziomem zaawansowania na pewno nie przebije wielkich produkcji, ale grywalnością być może przebije ;)

Co do wyboru języka to nie martwcie się. Mi się np. udaje na moim 2-letnim laptopie w Python'ie pisać i testować właśnie małe gierki, a także gry 3D z użyciem silnika Panda 3D - jakoś dużo nie muszę przy tym dodatkowo optymalizować i każdy współczesny komputer uciągnie to ;) Także w czymkolwiek piszecie, ważne aby robić to dobrze. Tylko, żeby dobrze pisać gry w niesprzyjających technologiach jak Delphi, to lepiej na początku poznać te, które mają dobre wsparcie społeczności (C++), doświadczenie, jakie z tego wyniesiecie na pewno się przyda. Np. pisząc w takim OpenGL nauczycie się jak to wygląda w C++ z przykładami itp., przeniesienie takiego kodu do Delphi powinno być proste, bo funkcji się używa tych samych.

0

Do "Carlos Spicy-Weener"
Wejdź sobie na tę stronę i poszukaj http://www.omnibussimulator.de/index.htm
Gdzieś to jest, zresztą gdybyś miał tą grę na dysku to byś uwierzył.
Co do projektu ja nie chce jakiegoś giga super. Chcemy to dla siebie. Chciałem się tylko spytać czy delphi nie odstaje graficznie od c++

0

pisałem kiedyś grę w komponencie DelphiX chyba o ile dobrze pamiętam. Różnica pomiędzy plikiem wynikowym Delphi a C++ jest taka, że w przypadku tego pierwszego po użyciu biblioteki standardowej VCL plik wynikowy będzie na dzień dobry miał z 0.5 Megabajta a w C++ rozmiary rzędu kilku Kilobajtów. Ogólnie to Delphi jest dużo prostszy niż C++. Tu masz przykładowy czołg poruszający się po planszy napisany w Delphi: http://rapidshare.com/files/449943657/3dtank.rar a tu masz zarąbisty efekt wody: http://rapidshare.com/files/449944081/samp41.rar . Klawiszami -+ zwiększasz/zmniejszasz częstotliwość padania kropel wody. Mam też na dysku komponenty fastmath.pas napisane z użyciem assemblera, które przyspieszają obliczenia matematyczne. Tak więc w Delphi też się da napisać cuda.

0

Jakość grafiki nie zależy od języka, a od wybranej technologii i umiejętności

0

No tak, ale czy delphi znacznie ją ogranicza czy nie?
No i drugie pytanie. Mam książkę od 0 do gier kodera i symfonie c++. Są tam kody programów na których tłumaczony jest język.
Problem w tym, że gdy go przepisze to kod nie działa. W kilku programach próbowałem to kompilować. Kolega musiał przerobić kod by zaczęło działać. Jak mam tego się nauczyć?

0

Jest książka od zera do gier kodera? :O. Czy przypadkiem tutorial?
Od zera do gier kodera - tak trudno zmienić void main na int main?
Symfonia C++ - masz stare wydanie. Symfonie C++ Standard - to jest najnowsze wydanie.
PS. Z OZDGK(taki skrót) się uczyłem. Tam są drobne błędy, ale polecam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1