Chciałbym przedstawić tu mój projekt/projekcik. Prace zaczęły się 7 maja, a jakąś godzinę temu wydałem stabilną wersję 0.3.0, więc wydaje mi się, że jest to świetny moment na prezentację.

Colony to gra RTS z widokiem z lotu ptaka. Sterujemy w niej poczynaniami grupki "postaci" nieokreślonego gatunku, które potrafią się klonować i mutować w inne gatunki*. Każdy z tych gatunków ma swoje możliwości i zadania.
W tym momencie, grę zaczynamy z jednym Rozpłodnikiem - istotą, której jedynym zadaniem jest klonowanie się i mutowanie w bardziej zaawansowane gatunki. Rozpłodnik potrafi wydobywać podstawowy surowiec w tej grze - wodę (na razie woda jest wszędzie i jest jej nieograniczona ilość, ale można się domyślić, że ten stan nie będzie trwał wiecznie i z którymś update'm utopia się... utopi). Może przechowywać maksymalnie 5 sztuk (jednostek?) wody, którą może przeznaczyć na klonowanie się (za 2 jednostki wody) lub mutację (za 3 jednostki) do jednego z dwóch lepszych gatunków - Wydobywcy i Magazyniera.
Wydobywca jest wolniejszy od Rozpłodnika, Magazynier ma jeszcze mniejszą prędkość. Wydobywca jest swego rodzaju ulepszonym Rozpłodnikiem - potrafi wydobywać więcej wody na raz, może również przechowywać 25 jednostek. Nie potrafi się jednak klonować. Magazynier potrafi tylko przechowywać wodę, której może zmieścić aż 100 jednostek.
Ani Magazynier, ani Wydobywca nie mogą się klonować, ale posiadają funkcję, której nie ma Rozpłodnik - transfer surowców (oczywiście na ograniczoną odległość).

Gra została napisana w Javie, repozytorium: https://github.com/ShookTea/Colony (dla najnowszych zmian, trzeba przełączyć się do brancha "develop")

Zbiór obrazków:
user image
user image
user image
user image
user image
user image
user image
user image
user image


    • "mutować w inne gatunki" - równie dobrze można napisać "ewoluować w inne gatunki" lub "mutować w inne mutacje" - pełna dowolność.