Grafika komputerowa

0

Siemka,
Takie pytanko z ciekawosci :) Jakich języków używa się do grafiki komputerowej (3D)? No i czy na studiach jest taki oddzielny kierunek, czy po prostu dają sporo różnych języków programowania (C++, PHP, Assembler itd.) na jednym kierunku?

0

Stary o czym ty w ogóle mówisz? Nie możesz łaskawie poczytać na ten temat, zamiast zawracać głowę dziwnymi pytaniami? o_O
Samą grafikę (modele) tworzy się w programach do grafiki komputerowej (darmowy Blender, czy kompercyjny 3dStudioMax).
Bibliotek graficznych jest sporo, ale dwie najpopularniejsze to DirectX i OpenGL.
Istnieją studia w zakresie "grafiki komputerowej", ale bardziej w postaci kierunku artystycznego a nie inżynierskiego (a o taki ci chyba chodzi). Na studiach informatycznych są po prostu ze 2 czy 3 przedmioty z tym związane (chyba ze jest taka specjalizacja to wtedy moze więcej).

Nie bardzo rozumiem jaki związek z tematem ma pytanie o języki programowania, ale odpowiem. Na studiach informatycznych języków jest dość sporo (z reguły: pascal, c, c++, java, c#, asm, skryptowe python, ruby,awk,bash, jakiś funkcyjny też się z reguły trafia - lisp / haskell /ocaml, oprócz tego wiadomo że sql i pewnie skrypty matlaba)

0

Zalezy co dokladnie masz na mysli - pisanie silnikow graficznych do gier, tworzenie modeli 3d czy moze programow do robienia takowych modeli, a moze chodzi Ci o jeszcze cos innego?
Mysle, ze sporo zalezy od uczelni i ponownie od tego o co tak wlasciwie pytasz ;) Np w Łodzi na politechnice jest kierunek informatyka, specjalizacje wybiera sie w polowie czwartego roku i jedna z dostepnych jest wlasnie grafika. Najpierw przez 3,5 roku uczysz sie.... tego co zwykle na informatyce na polibudzie - matmy :P, fizyki, programowania i... i czego jeszcze to sie dopiero dowiem :) A np na uniwerku jest kierunek "grafika i multimedia"(czy cos podobnego).

0

Właśnie czytałem, że na studiach informatycznych prawie sama matma jest. No i zastanawiałem się, jak dużo jest programowania i w jak wielu językach :) Dzięki Shalom za odpowiedź tutaj.
A co do grafiki to chodziło mi o tworzenie modeli 3D. Wiedziałem, że używa się do tego DirextX, ale nie rozumiem, jak i po co używa się tu silników graficznych albo programów do tworzenia grafiki.

0

[???] Ty chyba sam do konca nie wiesz o co chcesz zapytac....
W 3ds maxie/blenderze/innym programie tworzysz modele, potem w ps'ie/gimpie/... textury, skladasz wszystko do kupy w programie w ktorym tworzyles model, w zaleznosci od potrzeby albo juz koniec albo animujesz model - ruchy postaci itp. I do tego nie uzywa sie directX'a - dx jest co najwyzej uzywany przez maxa/blendera/... do wyswietlania aktualnego stanu modelu na ekranie. Jezeli chodzi i jezyki uzywane do tworzenia modeli... do maxa mozna pisac plug-iny ulatwiajace prace/rozszerzajace mozliwosci tego programu i skrpty w jezyku max script, blender na pewno ma jaaks tam obsluge pythona ale jak to dokladnie wyglada to nie wiem.
DirectX to duuza biblioteka ktorej jednym z zastosowan jest tworzenie silnikow graficznych do gier. Takowy silnik zajmuje sie zaladowaniem modeli, textur, animacji, oswietlenia, roznych efektow(ogien, mgla itp), "przeliczeniem" tego i wyswietleniem na ekranie.

To tak w duzym skrocie.

0

no to pociesze cie :]

grafika komputerowa - jest pare przedmiotow z tym bezposrednio zwiazanych na studiach informatycznych... glownie to co wszyscy lubia i kochaja czyli Analiza Matematyczna, Algebra Liniowa, Metody Numeryczne i oczywiscie: Fizyka :]

Co do jezyka, grafika wymaga wydajnosci i operacji na roznych nietypowych danych wiec C++ jest do tego wrecz idealne (patrz: przeciazanie operatorow).

Imho grafika komputerowa to jedena z najtrudniejszych specjalizacji, przede wszystkim ciezka i bardzo ciezka matma - bez znajomosci wektorow, macierzy, rownan rozniczkowych, calkowania numerycznego nawet nie masz co myslec o programowaniu grafiki 3D ;)

0

@cepa - ale terminem "grafika komputerowa" równie dobrze można określić rysowanie layoutów w Photoshopie. Tak to jest, gdy autor sam nie wie, o co mu chodzi.

0

Ta, nie sprecyzowałem pytania. Ale w poście wyżej napisałem:"A co do grafiki to chodziło mi o tworzenie modeli 3D". W każdym razie, dzięki za wyjaśnienie.
I tak przy okazji, nie mam zamiaru brać się za to przynajmniej przez najbliżesze 2 lata (to tak do Shaloma, żeby nie mówił, że dobrego kodu nie umiem napisać, a zabieram się za grafikę :P)
Po prostu chciałem wiedzieć, o co w tym mniejwięcej chodzi i ile tego jest na studiach, więc dzięki za pomoc :)

0
Perykles napisał(a)

A co do grafiki to chodziło mi o tworzenie modeli 3D

to idz na architekture, tam maja modelowanie dzien w dzien

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1