Gra "Just shoot"

0

W załączniku jest archiwum z exekiem z grą platformową. Wiem że tytuł od czapy. Chciałbym ogólnie usłyszeć opinie nt.

  • estetyki
  • szybkości gameplaya
  • stosunku szybkości poruszania się do szybkości "przebierania" nogami postaci.
    (po długim czasie grania podczas debugowania już nie jestem w stanie stwierdzić czy jest dobrze)

Pierwszy gracz chodzi WSAD'em ("A"/"D" wiadomo, lewo prawo; "W" skok; "S" zeskoczenie z półki;) i strzela lewym Ctrlem, a drugi strzałkami i strzela prawym Ctrlem (każdym z graczy można sterować joystickiem).

Ogólny koncept gry to taka "tępa nawalanka", nie mam czasu na pisanie fabuły i scenariusza.

W planie:

  • Dorobienie menu/wyskakujących okien/trybów gry/dynamiczna liczba graczy;
  • tło + paralaksa w tle;
  • horyzontalna mapa gry (długości większej niż szerokość monitora);
  • edytor map;

Jak wam się podoba? Nie wiem czy te podświetlane półki fajnie wyglądają czy tylko niepotrzebny bajer? Gra napisana w delphi + directX.

0

Moje uwagi:

  1. powinno być widać lecącą kulkę (może nawet lecieć szybko) i powinno dać się robić uniki (w sensie, że jak widzę, że leci kulka, to mogę szybko podskoczyć i ją ominąć)
  2. byłoby lepiej, jak skorzystałbyś z jakiegoś silnika graficznego (np.Andorra 2D, ZenGL (aktualnie w ZenGL także piszę grę - masz dodatkowo w nim zintegrowany silnik do fizyki Chimpunk oraz system cząsteczek i wiele innych (no i korzysta z akceleracji OpenGL))).
  3. z fizyką nie jest najgorzej, chociaż powalająco nie jest. Jak już wspomniałem - skorzystaj z jakiegoś silnika do fizyki, dzięki czemu możesz zaprojektować lepsze mapy i nie musisz się zbytnio przejmować fizyką.

Ogólnie nie jest źle, ale jak już mówiłem - porywów nie ma.
Popracuj nad nią trochę (pododawaj bronie, jakieś spadające np.zdrowia z nieba itp.), a będzie lepiej :)
Póki co: 7/10


Nie wiem czy te podświetlane półki fajnie wyglądają czy tylko niepotrzebny bajer?

imho, niepotrzebny bajer.
Za pierwszym razem pomyślałem, że to pozostałość po debugowaniu...

0

Dodaje staranie skomentowany kod źródłowy.

@Patryk27: Tak, tak to wszystko będzie. Spadające bronie i apteczki. Chciałem tylko uzyskać opinię na temat tego ogólnego zarysu.
I raczej nie chce mi się uczyć obsługi tych silników.

Patryk27 napisał(a)
  1. powinno być widać lecącą kulkę (może nawet lecieć szybko) i powinno dać się robić uniki (w sensie, że jak widzę, że leci kulka, to mogę szybko podskoczyć i ją ominąć)

A jak ktoś do Ciebie strzeli z dubeltówki to zdążysz zrobić unik? ;)

0

Cd.kodu:

  1. strasznie rozbudowany jest rekord dotyczący gracza. Lepiej byłoby z niego zrobić klasę lub przynajmniej skorzystać z advanced records (nie wiem czy jest to obsługiwane w Delphi z którego korzystasz).
  2. do czego przypisujesz to:
        Random;      //wywoluje jeszcze raz, bo gracze pojawiali sie w tych samych pozycjach :/
  1. zamiast tego:
  Lvls[7] := Lvl(6, 14, 4);   Lvls[8] := Lvl(12, 14, 7);   Lvls[9] := Lvl(30, 14, 3);

  Lvls[4] := Lvl(4, 17, 9);   Lvls[5] := Lvl(21, 17, 3);   Lvls[6] := Lvl(28, 17, 7);

  Lvls[1] := Lvl(2, 20, 5);   Lvls[2] := Lvl(12, 20, 5);   Lvls[3] := Lvl(35, 20, 5);

  Lvls[0] := Lvl(-4, 22, 54);

Lepiej byłoby wczytywać dane z pliku.

0

Trochę za szybko macha nogami jakby biegał sprintem.
Jakiś tajemny key do resetu gry?;p

Podświetlenie półki to taki niepotrzebny bajer ale fajnie ;p Nie usuwaj ;p

Może co zabicie dodawaj punkty i resetuj?;p

Nie no fajne ;p Pocisków albo nie widać albo nie ma xd
trolololo.png

0

Na moim Win7 32bit wyskakuje przy zamykaniu:

[Window Title]
Asystent zgodności programów

[Main Instruction]
Ten program wymaga składnika systemu Windows, którego brakuje.

[Expanded Information]
Ten program wymaga składnika D3DRM.dll, który nie wchodzi już w skład systemu Windows.

[^] Ukryj szczegóły  [Wyszukaj rozwiązania w trybie online] [Ten program działa poprawnie] [Anuluj]

Mimo to nie kreszuje się.

0

Kurcze. Nie wziąłem pod uwagi jednej rzeczy. Grę pisałem na laptopie z rozdzielczością 1366x768. dzieki screenowi @ace4ur zauważyłem że poziomy nie mogą być statycznie ustawione :/

I nie (nie do pomysłu @ace4ur z przyciskiem do restartu), to jest taki pseudo-framework, tylko do mojego użytku. Dodam jeszcze menu pausy i menu główne, skróty klawiszowe, i tryby gry (wiec przycisk restartu bedzie niepotrzebny) itd itp. Za kilka dni oddam nastepną wersję.

0

Kurcze odpaliłem tą gierkę i ekran mi się nie chce odświeżać widzę tylko szare tło a jak wyłączę ten program to mi się pojawia screen z tej gry i muszę przejechać jakimś okienkiem po całym ekranie aby odrysował się kawałek po kawałku pulpit

0

To samo co robcio.

0

Wykopię trochę leciwy temat, ale jeśli chodzi o bibliotekę D3DRM.dll to czytając kiedyś różne różności znalazłem m.in. to:

Dlaczego w systemie Windows Vista, po zamknięciu programów pisanych w starszych wersjach Delphi (np. Delphi 6) pojawia się komunikat o niezgodności i jak temu zaradzić?

Cóż, Windows Vista nie posiada biblioteki D3DRM.dll która jest potrzebna (choć nie niezbędna) do prawidłowego działania programów Delphi. Microsoft usunął ten składnik, więc aby rozwiązać nasz problem i nigdy więcej nie widzieć komunikatów o niekompatybilności wystarczy pobrać plik D3DRM.dll i przenieść go do katalogu C:\Windows.

Komuś może się to przydać; W załączniku zamieszczam plik tej magicznej biblioteki;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1