Niskobudżetowa gra AAA

0

Zastanawiam się czy w obecnych czasach low/no-code można stworzyć fabularną grę 3D z realistyczną grafiką (w sensie nie cukierkową) niskim kosztem przez kilkuosobowy zespół, lub nawet samodzielnie? W internecie są do kupienia gotowe modele postaci, pewnie generatory postaci też. Motion capture wydaje się ciekawą i tanią techniką do stworzenia animacji (może się mylę).
Tak jak są możliwości "stworzenia Facebooka" przy pomocy różnych frameworków i gotowców to zastanawiam się czy można tak stworzyć GTA/Mafię.

Tytuł wątku to oksymoron.

1

Zdefiniuj niski budżet. Dla jednego to bedzie 1000 dla drugiego 1mln

0

Tak można.

0

żeby zrobić grę trzeba umieć. Jak chcesz ralistyczną grafikę to potrzebujesz grafika który umie ją zrobić. Gra 3d składa się z wielu czynników, nie tylko graifki, ale też programisty, muzyka itp.. Co z z tego że np. można kupić gotowe modele, jak na calą grę ci nie starczy. Kupisz jeden model, drugi a 3 już za hu oja nie będzie pasował do poprzednich, tak się nie da. Więc potrzebujesz kilku specjalistów.

0

Motion capture nie jest tani, wręcz przeciwnie. W szczególności inwestycja na start jest olbrzymia, do tego stopnia, że większość studiów (czy to growych, czy filmowych) wykorzystuje do tego zewnętrzne firmy.

Rotoskopia jest tańsza, jak masz tanią siłę roboczą.

0

W 2D jest kilka produkcji tworzonych przez 1 osobę, przy czym to pasjonaci uzdolnieni artystycznie, którzy poświęcili na to lata (np. stardew valley, undertale).

Ostatnio wyszło coś 3D robione w Unreal Engine, obiło mi się o uszy. Możliwe,że "Bright Memory". To jest coś w stylu AAA graficznie.

Indyki raczej powstają w obszarze platformówek i strategi, bo są prostsze w realizacji.

0

Nie wiem, czy to się może kwalifikować jako AAA, poza tym jest to inny gatunek, ale jak piszesz o GTA/Mafia, to może nie tak daleko, bo tam też są pojazdy dość istotne.
https://www.lfs.net
Ta gra jest tworzona i aktualizowana chyba od prawie od 20 lat, w tym od ponad 17 lat jest sprzedawana (stopniowo kolejne etapy zawartości). Nie używają żadnego gotowego "silnika". Twórcy to zasadniczo 1 programista i 1 grafik. Teraz robią dużą aktualizację grafiki, tzn. zarówno efekty jak i rozbudowa i uszczegółowienie "map", co trwa już prawie 4 lata i pewnie zostało jeszcze co najmniej kilka miesięcy.
To może dać jakieś pojęcie o tym, jak coś takiego może iść przy bardzo małym zespole.

0

Mozna, zobacz Kathy Rain, o ile sie nie myle to w jakims Game makerze to zrobili. Przez 2/3 gry nawet calkiem fajna historia.

4

W zasadzie robienie takich gier jest zbliżone do robienia filmów. Czy jesteś w stanie zrobić ciekawy film niskim budżetem - tak.
Czy możesz zrobić "blockbustera"- raczej nie.
Jak już wyżej napisano - motion capture jest drogi.
Samo przygotowanie scenariuszy do gry do gigantyczna praca. Tu nawet nie o programowanie idzie.

2

Bright Memory został zrobiony przez jednego developera po godzinach. Kosztuje niecałe 10 dolków na steam. Nie grałem. Z tego co wiem bardzo fajny gameplay, fajna grafika i słaby scenariusz. Także da się.

0

Dobra gra to dialogi, wygląd postaci, ujęcia, scenerie, historie, dynamika (patrz John Woo), muzyka.
Gdzieś tam na szarym końcu jest liczba FPS, sposób odbicia światła i inne mniej lub bardziej techniczne rzeczy.
Żeby jedna osoba to ogarnęła - może się i zdarza, ale to raczej nie jest reguła.

1
piotrevic napisał(a):

Zastanawiam się czy w obecnych czasach low/no-code można stworzyć fabularną grę 3D z realistyczną grafiką (w sensie nie cukierkową)

No ale po co ma być koniecznie realistyczna? W jakim celu?
Fotorealizm jest na tyle rozpowszechniony, że jak ktoś będzie chciał coś fotorealistycznego, to sobie weźmie jedną z popularnych gier z wielkim budżetem. Z kolei indyki zamiast chałupniczo gonić gry AAA, to zbijają często karierę na robieniu czegoś z uproszczoną grafiką, ale z dużą grywalnością tudzież w artystycznym niszowym stylu.

Zresztą to też może być pewna strategia. Najpierw porobić gry z uproszczoną grafiką przez kilka lat, stać się w tym dobrym, wydać w końcu jakiś hit i zarobić miliony, a potem dopiero pozatrudniać ludzi, żeby zrobili faktycznie super-realistyczną grę, gdzie każdy kosmyk włosów jest nienagannie zasymulowany i gdzie jedzenie chleba będzie zostawiało realistycznie wyglądające okruszki na talerzu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1