gra

0

Chcę napisać gre wykorzystującą opengl i chcę aby była przenośna na inne platformy (nie tylko windows) w związku z tym mam pytania:

  1. Jakiego kompilatora użyć (pisze na windowsie)?
  2. Jakich bibliotek użyć do obsługi okna, tekstu, itp.?
  3. Jakich bibliotek użyć do obsługi dźwięku?
0
  1. gcc
  2. sdl sie moze przyda ew. napisz wlasne kompatibilne szkielety pod dane os'y
  3. openal
0
  1. Jakiego kompilatora użyć (pisze na windowsie)?
  • C++ Builder 6 :)
  1. Jakich bibliotek użyć do obsługi dźwięku?
    -FMod'a www.fmod.org - naprawde polecam
0

Koder a powiesz mi jak cos skompilowane BCB odpalisz na linuxie:>
gcc i g++ rox D

1
  1. jak nie chcesz miec klopotow to uzywaj gcc, najlepiej z pakietu MINGW (tj sciagnij sobie Dev-C++ ;> on akurat tego uzywa ;>)
  2. popieram cepe, SDL do okien.. do tekstu ? no coz.. bitmap fonts ew interfejs ukrywajacy OS musisz sobie do czcionek napisac...
  3. jak poprzednicy ;> FMOD lub OPENAL (ten ostatni jest troche bardziej pokrecony, i bodajze trza jeszcze siakies SDLmixer lub libogg/libvorbis do tego uzyc)
0

Koder a powiesz mi jak cos skompilowane BCB odpalisz na linuxie:>
gcc i g++ rox D

Eee tam :d ja linuxa i tak nie używam [cygaro] więc mi to nie potrzebne...

0

Eee tam ja linuxa i tak nie używam więc mi to nie potrzebne...

Nie wiesz co tracisz.

0
  1. Znacie jakieś tutoriale o SDL i FMOD?
  2. Skąd moge ściągnąć SDL I FMOD?
1
  1. Znacie jakieś tutoriale o SDL i FMOD?
  2. Skąd moge ściągnąć SDL I FMOD?
  1. na ichnich www sa tutoriale.. jak by co to na google poszukaj.. na pewno kody na nehe sa portniente pod SDL
  2. link do FMODa byl podany pare postow wyzej wiec sie powtarzal nie bede, a SDL jest na www.libsdl.org (czyli pierwszy link na google jak bys sdl wpisal ;pp)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1