Program w sensie maszyny Turinga graf

0

Witam potrzebuje zrobić prezentacje na temat: Program w sensie maszyny Turinga graf.
Mógłby mi ktoś pomóc zrozumieć o co dokładnie chodziło autorowi? o czym pisać

1

Nie wiem o co chodzi z tym "graf", ale zasadnicza idea jest taka, że masz zapewne przedstawić, że każdy program można zapisać w postaci maszyny Turinga.

1

Pewnie o jakiś diagram ukazujący działanie maszyny Turinga.
screenshot-20191220155148.png

0

być może graf w sensie Graf – podstawowy obiekt rozważań teorii grafów[1][2], struktura matematyczna służąca do przedstawiania i badania relacji między obiektami[3][4]. W uproszczeniu graf to zbiór wierzchołków, które mogą być połączone krawędziami w taki sposób, że każda krawędź kończy się i zaczyna w którymś z wierzchołków[5].

0

xD powodzenia

0

Mógłby mi ktoś pomóc. Potrzebuje wiedzieć czy nie popełniłem jakiś krytycznych błędów przy tłumaczeniu filmu

Główną obawą pierwszych inżynierów komputerowych, takich jak Alan Turing, było to, czy pewne zadania matematyczne zostaną obliczone, aby odpowiedzieć na to pytanie. Turing stworzył maszynę, ta hipotetyczna maszyna wykorzystywała nieskończenie długi pasek taśmy złożony z szeregu komórek z napisanymi na nich symbolami przechowuje dane wejściowe i wyjściowe obliczeń, ma również głowicę, która przesuwa się w lewo lub w prawo, która może odczytywać symbole z komórek, zapisywać symbole w komórkach i podejmować decyzje o tym, co robić w oparciu o zawartość komórki w jej aktualnym stanie. maszyną jest zasadniczo program, który wykonuje zadanie maszyny aby wykonać każdą operację, musi ona mieć stan początkowy na podstawie stanu maszyny i składników bieżącej komórki paska, maszyna określi swój następny stan, jak wskazano strzałką zwaną przejściem stanu, maszyna również zmieni wartość w obecną komórkę i może przesunąć głowicę w lewo lub w prawo lub trzymać w tym samym miejscu. Na podstawie tego stanu widzimy, że bieżąca komórka ma wartość 1, nasz diagram stanu mówi, że przejdziemy do stanu q1, zmieniamy wartość bieżącej komórki na zero, a następnie przesuwamy głowicę do lewej jednej komórki, teraz jesteśmy w stanie q1 a nasza obecna komórka ma wartość 0, nasz diagram stanu mówi nam, że przejście do stanu q2 zmień bieżącą komórkę na 1 i trzyma głowicę w tym samym miejscu, teraz w stanie q2, a nasza obecna komórka ma wartość 1, nasz diagram stanu mówi o przejściu z powrotem do naszego stanu początkowego. Zmienia bieżącą wartość komórki na 1, i ostatecznie przesuwa głowicę w prawo, ponieważ nasz stan jest stanem początkowym, a nasza obecna wartość komórek wynosi 0, przechodzimy do zmiany stanu zatrzymania wartość w komórce równa 0 i utrzymuje głowicę w tym samym miejscu, w którym stan zatrzymania jest innym stanem krytycznym, którego potrzebuje każda maszyna bez stanu zatrzymania, maszyna będzie zapętlać na zawsze i nigdy nie wykona zaprogramowanych zadań, Pozwólmy zatrzymać się przy maszynie Thuringa na bardziej abstrakcyjnym poziomie. Przypuśćmy, że mamy taśmę z dwiema wartościami A i B, moglibyśmy zbudować maszynę Turinga, która wykonałaby operację dodawania na A i B i zapisałaby sumę z powrotem. po prostu musielibyśmy stworzyć maszynę, która odpowiednio sterowałaby maszyną Turinga, moglibyśmy reprezentować ten typ systemu za pomocą zapisu czarnej skrzynki, który pokazujemy, jak wejścia wchodzą do czarnej skrzynki, a nasze wyjście opuszcza ją, a następnie moglibyśmy teoretycznie reprezentować maszynę aby wykonać dowolne obliczenia, takie jak zwielokrotnienie. Bardziej ogólnie, mówimy, że każda maszyna turinga ma dane wejściowe, wyjściowe i program P, który opisuje swoje zachowanie, problem z tego typu maszynami Turinga polega na tym, że musimy stworzyć nową maszynę Turinga dla każdej operacji, którą chcemy wykonać

Jak się później okazało tworzenie sprzętu jest znacznie droższe niż pisanie oprogramowania, więc tworzenie nowej maszyny Turinga dla każdej operacji jest nie do przyjęcia, więc Turing wynalazł uniwersalną maszynę, którą można zaprogramować za pomocą opisu maszyny P. Aby dla zewnętrznego użytkownika uniwersalna maszyna zachowywała się doskonale jak zwykła maszyna Turinga zaprogramowana do wykonywania P, być może ważniejsze jest, że moglibyśmy wprowadzić szereg opisów maszyny do uniwersalnej maszyny Turinga, aby wykonać serię operacji na przechowywanych danych na pasku na przykład, moglibyśmy powiedzieć uniwersalnej maszynie, aby najpierw wykonała dodawanie na B i C, a następnie pomnożyła to sumowanie

0

e major concern of early computer engineers such as Alan Turing was whethercertain mathematical tasks were computableto answer this question Turing created themachine what else wouldyou call it this hypothetical machine uses an infinitely long strip of tape composed of a series of cells with symbols written on them to store to inputs and outputs of computationsit also has head that moved to the left orright that can read symbols from cells write symbols to the cellsand make decisions aboutwhat to do based onthe contentsof the cell itscurrent state the state machine is essentially the program that teels theMachine whattask to perform every turing machine must have e start or initial state based onon the machine state and the componentsof the current cell of the strip the machine will determine its next state as indicated by the arrow called a state transitionthe machine will also change the value in the current cell and may movethe head to the left or right or keep in the same place so in the instal state we seethat the current cell has value one our state diagram tells that we will transition to state q1 chane the value of the current cell to a zero and then move the head to the left one cell now we are i n state q1 and our current cell has value 0 our state diagram tells us totransition to state q2 change the current cell to 1 and keep the head in the same place now ware in state q2 and our current cell has value 1 our state diagram tellsus to transition back to our initial state change the current cell value to 1 whichit already is and move the head to the right finally since our state is the intial state and our our state is the intial state and our current cells value is 0 we transition to the halting state change the value in the cell to 0 and keep the head in the same place the halt state isanother critical state that every thuring machine needs withoutthe halting state the machine will keep looping forever and never completed its programed tasks lets takea step back and loock at the Thuring machine at a more abstract level suppose yoy have a tape with twoo values a and B stored on it we could build a Turing machine that would perform the addition operation on a and B and store the sumation back onto the tape we would simply need to create a state machine that will control the turing machine appropriotely we could represent this type of system with the black box notation which we showour inputs entering a black box and our output leaving it we could then theoritically represent a machine to perform any legal computation such as multiplication more generally we say that each Tory machine has inputs,outputs and a program P that describes its behavior the problem with these type of Turing Machines is that we need to create a new Turing machine for every operation

we want to perform as you will learnlater creating hardware i s much more expensive than writing software so creating a new Turing Machine for every operation is intolerable so Turing invented the uniwersal Turing Machine this machine has a basic state machine that could be programed bea machine description P so that to the external user the universal Turing Machine would behave excatly like a regular Turing machine thats programed to do P perhaps more importantly we could feed in a series of machine descriptions to the universal Turing machine to perform a series of operations on the data stored on a strip for examle we could tell the universal Turing machine to first perform an addition on B and C and then multiply that summation with a asyou will learnlater the ability to write small components or functions and join thentogether will make your live so much easier as a programmer or hardware designer

0

Pięknie ale jest kilka bledów gramatycznych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1