Jak zedytować plik .tdbl

0

Witam, chciałbym przetłumaczyć plik z pewnej gry, w którym znajdują się teksty angielskie.
Problem w tym, że jest on jakoś zakodowany gdy go otwieram widzę krzaczki i dziwne znaki.
Plik ten ma rozszerzenie .tdbl czy jest jakiś sposób aby odczytac go prawidłowo?
Pozdrawiam

1

To jest raczej jakiś specyficzny format zaprojektowany na potrzeby gry.
Możesz go próbować reversować (odczytywać, szukać jakichś powiązań) za pomocą hexedytora, lecz to mozolna praca wymagająca pewnych umiejętności.
Jak chcesz, możesz wrzucić ten plik - sam bym chętnie go zobaczył, może coś po nagłówku uda się rozpoznać.

0

jest w hex editorze nie ma dialogów itp

0

hexdump: http://4programmers.net/Pastebin/2228

Z czego jakieś "czytelne" dane zaczynają się tutaj:

000004e0  00 0f 00 00 00 6e 63 5f  73 74 6f 63 6b 70 68 72  |.....nc_stockphr|
000004f0  61 73 65 73 0f 00 00 00  73 74 6f 63 6b 70 68 72  |ases....stockphr|
00000500  61 73 65 74 65 78 74 51  c3 00 00 0c 00 00 00 6e  |asetextQ.......n|
00000510  63 5f 71 75 65 73 74 69  6f 6e 73 0c 00 00 00 71  |c_questions....q|
00000520  75 65 73 74 69 6f 6e 74  65 78 74 52 c3 00 00 07  |uestiontextR....|
00000530  00 00 00 6e 63 5f 74 65  78 74 04 00 00 00 74 65  |...nc_text....te|

Lecz cały plik raczej nie wygląda i nie jest plikiem z żadnymi tekstami/dialogami.

0

to mi nic nie daje chodziło mi o całkowite odkodowanie pliku

0

Czyli o co?
Chcesz poznac strukture tego pliku czy co?
Malo daje slowko "odkodowac"...

0

Dokładnie chcę poznać całą strukturę tego pliku.

1

No to będzie problem, ponieważ jest to prawie-że-niemożliwe.
Jedyne sensowne rozwiązanie przychodzące mi w tej chwili na myśl, to zreversować część w tej grze odpowiedzialną za wczytywanie tych plików i mając ogólny pogląd co-na-co zacząć się domyślać, co poszczególne pola mogą oznaczać...
... lecz wymaga ono przynajmniej kilku dni, jeżeli nie nawet miesięcy pracy dla osoby uprzednio już zaznajomionej z tym tematem reversowania aplikacji.

0

Czy ktoś ma inny pomysł?

0

Możesz jeszcze napisać do twórcy tej gry, może udostępni Ci jakąś specyfikację, lecz wątpię...

0
Patryk27 napisał(a):

Jedyne sensowne rozwiązanie przychodzące mi w tej chwili na myśl, to zreversować część w tej grze odpowiedzialną za wczytywanie tych plików i mając ogólny pogląd co-na-co zacząć się domyślać, co poszczególne pola mogą oznaczać...

@Patryk27, niekoniecznie... to jest plik językowy, więc o ile istnieje jakiś de.tdbl, fr.tdbl można by się pobawić przez porównanie w odtworzenie formatu tego pliki. Trochę zabawy i możliwe, że by się udało ;)

Można by też sprawdzić, czy np. opis plików tutaj: http://forums.thesecretworld.com/showthread.php?t=59924 nie ma z tym coś wspólnego, nie sprawdzałem, to tak na szybko mi wpadło w oczy.

Albo na podstawie tych dwóch powyższych punktów do czegoś dojść - trochę zabawy, trochę wiedzy, trochę wytrwałości... Tylko czy ta strata czasu jest tego warta?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1