Jak zrobić pętlę z if

0

Witam chciałbym zrobić pętlę która by wyglądała jakoś tak żeby wynik 1 wyświetlić dodać do wyniku ten sam wynik i wyświetlić itd do powiedzmy wynik <= 255 i żeby wynik był wyświetlany też +1 tzn. wynik, wynik1, wynik2, wynik3, wynik4 itd

int wynik = 0;
if (wynik <=255)
{
wynik +32;
wyświetl wynik
}else wyświetl wszystkie wyniki w wynik.text;

nie mam pojęcia jak tego dokonać proszę o pomoc z góry dziękuję

1

Raczej do tego co chcesz nie pasuje "pętla typu if" tylko while.

Przede wszystkim if nie jest pętlą, ale sprawdzeniem warunku i wykonaniem jakiejś czynności w zależności od tego, czy sprawdzenie było pozytywne czy negatywne.
A ty (tak przynajmniej rozumiem Twój opis) chcesz mielić kod w pętli do czasu, aż zostanie spełniony jakiś warunek. Do tego się właśnie stosuje konstrukcje while - http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-3/Petla-while/354

0

mam coś takiego i wylatuje mi do petla.text tylko końcowa wartość czyli 224

                for (int i = 0; i < 255; i = i + 32)
                {
                    petla.text = "adresy" + i;
                }
0

Za każdym przebiegiem pętli do zmiennej jest przypisywana nowa wartość, ale wypisanie tej wartości masz już po zakończeniu petli, więc zostaje wypisana jedynie ostatnia wartość, czyli ta, przy której została pętla opuszczona.

0

Hmm, to w jaki sposób mam to zrobić żeby wypisywało mi każdą kolejną liczbę nie wiem dodać jakoś żeby (i) zmieniała się na (i2) (i3) itd?

0

No logicznie rzecz biorąc - jeśli za każdym przebiegiem pętli następuje zmiana wartości, to chyba trzeba też za każdym przebiegiem pętli tę wartość wyświetlić. Czyli musisz wrzucić instrukcję pisania do wnętrza pętli.

0

Rozumiem co mam zrobić aczkolwiek gorzej jest z wykonaniem mam dorzucić coś typu 'WriteLine'?

0

Problem polega na tym, że nikt nie rozumie co chcesz zrobić, bo w pierwszym poście (i późniejszych) nie podałeś żadnych konkretów. No, oprócz fantazji na temat wyświetlania „wynik, wynik1, wynik2, wynik3, wynik4 itd”.

Pętla wyświetlająca ciąg liczb rosnących o 32 powinna wyglądać tak:

for (int i = 0; i < 255; i += 32)
{
  Console.WriteLine(i.ToString());
}

https://ideone.com/7R2U2H

Jak chcesz zrobić coś innego to napisz co, byle konkretnie.

0

Dobrze to konkretnie. Robię aplikacje w Unity i chce żeby w UI.Text wpisywały się liczby o skoku przyjmijmy 32 mniejsze od 255 czyli 0 32 64 96 128 160 196 224 dlatego w kodzie jest 'petla.text' na ten moment wymyśliłem coś takiego

                for (int i = 0; i < 255; i = i + 32)
                {

                    petla.text = "adresy" + i + "  " + (i - 32) + "  " + (i - 64) + "  " + (i - 96) + "  " + (i - 128) + "  " + (i - 160) + "  " + (i - 192) + "  " + (i - 224);
                }

Co jest mało praktyczne ponieważ przy kolejnych sytuacjach będą większe liczby dlatego 'Console.WriteLine(i)' muszę zamienić na to żeby w ten sam sposób zapisywało się w ramce tekstu czyli 'petla.text' a nie wiem jak to zrobić bo przyznaje że jestem lekko zielony. Mam nadzieje że teraz jest konkretnie. i do tego przed każdą liczbą był przypis p0 p1 p2 p3 p4 p5 itd czyli p0 0 p1 32 p2 64 p3 64 p4 96 p5 128 itd niżej masz załącznik do zdj jak to wygląda teraz tylko chodzi żeby to normalnie napisać w pętli a nie żeby ręcznie wpisywać

1
string text = "adresy:";

for(int num = 0, p = 0; num < 255; num += 32, p++)
    text += " p" + p.ToString() + " " + num.ToString();

petla.text = text;

https://ideone.com/QAEngD

W kontrolce powinien się znaleźć poniższy tekst:

adresy: p0 0 p1 32 p2 64 p3 96 p4 128 p5 160 p6 192 p7 224

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0