Wątek przeniesiony 2018-10-20 12:48 z C# i .NET przez Patryk27.

Ekwipunek – wyswietlanie podniesionych przedmiotow

0

Mam tablice image . Jak zrobić aby po dotknieciu jakiegoś przedmiotu pojawialo się tylko jedno zdjecie i jak dotkne np.: drugi przedmiot to pojawia się drugie zdjecie z jakas ikona ? a Nie tak ze dotkne przedmiot i wyświetlone sa wszystkie zdjęcia na raz z tablicy
Kawalek kodu :

 for (int j = 0; j<ikonyEkwipunku.Length; j++)
            {
                if (ikonyEkwipunku[j] != null)
                {
                    
                    ikonyEkwipunku[j].enabled = true;
                    ikonyEkwipunku[j].sprite = ikonaBanana;
                }
            }
0

W canvasie masz te menu ekwipunku?

Jak tak daj tam button i funkcje, którą ma wykonać.

Lub raytracing gdzie użytkownik kliknął i z czym kolizja poszła.

0

A czemu używasz onTriggerEntry?

0

Masz skrypt ItemPickup dodany do itemu, a w nim klasę item.

Teraz jak ktoś wejdzie w item, musisz na instacji gracza wpisać czyli tym co kolizje spowodował + sprawdzanie czy należy do grupy graczy lub czy to gracz, żeby potwory nie kradły itemów i potem add na obiekcie od inventory item, ale wcześniej jego inventory musisz zrobić jeśli nie masz.

I potem Destroy na przedmiocie w grze, żeby nikt 2 razy nie dostał itemów.

zrób ogólną klasę dla itemów.
Nazwa
sprite

Potem w grze dodajesz skrypt z tym itemPickup i tam w ten Item, w obiekt item pakujesz prawdzie sprite i nazwę, z modelem 3d i zapisujesz jako asset np. Sword.
Teraz jak będziesz chciał gdzieś dodać to wyciągasz z assetów i kładziesz to już jest gotowy komponent do ogólnego użytku.

Obejrzyj sobie jakiś RPG lub FPS tutorial do unity na youtube, bo tak będziesz miał pełno pytań i problemów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1