Jak wypisać cały komunikat po przegranej grze?

0

Witam, jak w tym programie że przegrałem po 5 próbach, nie wypisując całego komunikatu na dole?

# Zmodyfikuj program Jaka to liczba? tak, aby gracz dysponował ograniczoną
# liczbą prób odgadnięcia wybranej przez komputer liczby. Gdy graczowi nie uda
# się odgadnąć tej liczby w wyznaczonej liczbie prób, program powinien
# wyświetlić odpowiedni komunikat z reprymendą.
import random

print("\tWitaj w grze 'Jaka to liczba'!")
print("\nMam na myśli pewną liczbę z zakresu od 1 do 100.")
print("Spróbuj ją odgadnąć w ograniczonej liczbie prób.\n")

# ustaw wartości początkowe
the_number = random.randint(1, 100)
guess = int(input("Ta liczba to: "))
tries = 1

# pętla zgadywania
while guess != the_number and tries < 5:
    if guess > the_number:
        print("Za duża...")
    elif tries > 5:
        print("Przegrałeś! Przekroczyłeś 5 prób!!! ")
        break

    else:
        print("Za mała...")

    guess = int(input("Ta liczba to: "))
    tries += 1

print("Odgadłeś! Ta liczba to", the_number)
print("Do osiągnięcia sukcesu potrzebowałeś tylko", tries, "prób!\n")

input("\n\nAby zakończyć program, naciśnij klawisz Enter.")
0

Może całą obsługę komunikatów po grze zrealizować poza pętlą while.
Wywalić blok elif i za pętlą sprawdzić ifem czy liczba prób jest większa niż 5 wypisać komunikat o przegranej, w przeciwnym przypadku komunikat o wygranej.

0
mdolata napisał(a):

Może całą obsługę komunikatów po grze zrealizować poza pętlą while.
Wywalić blok elif i za pętlą sprawdzić ifem czy liczba prób jest większa niż 5 wypisać komunikat o przegranej, w przeciwnym przypadku komunikat o wygranej.

No nie bardzo, bo jak wtedy wyświetli, że jest za duża lub za mała liczba. Mógłbyś pokazać kod jak by to wyglądało. A print powinien być pod break.

# Zmodyfikuj program Jaka to liczba? tak, aby gracz dysponował ograniczoną
# liczbą prób odgadnięcia wybranej przez komputer liczby. Gdy graczowi nie uda
# się odgadnąć tej liczby w wyznaczonej liczbie prób, program powinien
# wyświetlić odpowiedni komunikat z reprymendą.
import random

print("\tWitaj w grze 'Jaka to liczba'!")
print("\nMam na myśli pewną liczbę z zakresu od 1 do 100.")
print("Spróbuj ją odgadnąć w ograniczonej liczbie prób.\n")

# ustaw wartości początkowe
the_number = random.randint(1, 100)
guess = int(input("Ta liczba to: "))
tries = 1

# pętla zgadywania
while guess != the_number:
    if guess > the_number:
        print("Za duża...")
    elif tries > 5:
        
        break
        print("Przegrałeś! Przekroczyłeś 5 prób!!! ")
    else:
        print("Za mała...")

    guess = int(input("Ta liczba to: "))
    tries += 1

print("Odgadłeś! Ta liczba to", the_number)
print("Do osiągnięcia sukcesu potrzebowałeś tylko", tries, "prób!\n")

input("\n\nAby zakończyć program, naciśnij klawisz Enter.")
0

To wygląda w miarę dobrze?

# Zmodyfikuj program Jaka to liczba? tak, aby gracz dysponował ograniczoną
# liczbą prób odgadnięcia wybranej przez komputer liczby. Gdy graczowi nie uda
# się odgadnąć tej liczby w wyznaczonej liczbie prób, program powinien
# wyświetlić odpowiedni komunikat z reprymendą.
import random
import sys

print("\tWitaj w grze 'Jaka to liczba'!")
print("\nMam na myśli pewną liczbę z zakresu od 1 do 100.")
print("Spróbuj ją odgadnąć w ograniczonej liczbie prób.\n")

# ustaw wartości początkowe
the_number = random.randint(1, 100)
guess = int(input("Ta liczba to: "))
tries = 1

# pętla zgadywania
#while tries < 5:

while guess != the_number:
    if tries > 5:
        print("Szkoda. Próbowałeś zbyt wiele razy.")
        print("Ta liczba to", the_number)
        sys.exit()

    elif guess > the_number:
        print("Za duża...")

    elif guess < the_number:
        print("Za mała...")

    guess = int(input("Ta liczba to: "))
    tries += 1


print("Odgadłeś! Ta liczba to", the_number)
print("Do osiągnięcia sukcesu potrzebowałeś tylko", tries, "prób!\n")

input("\n\nAby zakończyć program, naciśnij klawisz Enter.")

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1