Jak zapisać informację o kierunku i szybkości poruszania się postaci w grze?

0

Mam pytanie w jaki sposób praktyczniej jest przechowywać informację o szybkości i kierunku poruszania się postaci w grze:

  1. jako: float kąt, szybkość
  2. czy jako wektor (float x, y;)

Chodzi mi o to w którym sposobie łatwiej modyfikuje się te dane kierunku poruszania się, gdy np. natrafimy na poruszający się inny obiekt lub obracający się względem swojej osi.

0

Jeżeli obiekt nigdy się nie zatrzymuje to prostszym jest wariant 2, w przeciwnym wypadku jedyną możliwością jest wariant 1.

0

A czy zatrzymanie obiektu to nie jest przypadkiem x = 0; y = 0; ?

0

@_13th_Dragon mógłbyś wyjaśnić dlaczego stosując drugi sposób nie mogę zatrzymać postaci? Dlaczego ten sposób się nie nadaje?
Z góry dziękuję za pomoc.
Chciałem również uzupełnić informacje, że chodzi mi o grę 2D.

2

Jak tylko prędkość spada do zera - tracisz kierunek.

0

Rzeczywiście, o tym nie pomyślałem ;-).
Dzięki!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1