Witam
Przepraszam za troche dziwny temat ale nie wiem jak mozna inaczej napisac ;)
Pisze sobie prosta gre i natrafiłem na taki problem: chce aby każdy przeciwnik/gracz posiadał umiejetności (atak obrona itp) i dodatkowo chce aby przedmioty ktore ktoś nosi zwiekszały/zmniejszały te umiejetnosci tylko nijak nie wiem jak te informacje zapisać. Dodam że każdy posiada tą samą liste umiejetności.
Na początku myślałem czy by nie zrobić takiej klasy:
public class Skill {
public int value;
public Skill(int value){
this.value=value;
}
//plus tam wszystkie metody zmieniające wartość
}
i każdy posiadał by liste albo mapę (wartość-skill, klucz jego nazwa) tylko w takim rozwiazaniu nie wiem jak w klasie przedmiotu zapisać informacje o tym jaką umiejętność modyfikuje zeby nie doszło do sytuacji w której dodaje bonusy do nieistniejącej umiejętności. Czy macie moze jakiś pomysł jak to rozwiazać? ;)
Pozdrawiam