Brakujące pliki .pas z OpenGL

0

Witam, chciałem właśnie zacząć się uczyć opengl, ale nigdzie nie mogę znaleźć plików GL.pas, GLext.pas, GLU.pas, GLUT.pas, textures.pas, i bmp.pas. Możecie mi je podrzucić? Jedyne co mam w swoim delphi7 to opengl.dcu.

0

Zacznij się uczyć OpenGL w jakiejś współczesnej technolgoii. Delphi 7 to 15-letnie środowisko, niewspierane od lat, ubogie, do tego wyłącznie w wersji płatnej.

Zainstaluj Lazarusa i sprawdź to – http://wiki.freepascal.org/OpenGL_Tutorial

0

W sumie co mi szkodzi spróbować, zobaczę tego lazarusa.

0

Spróbuj – to też obiektowy Pascal, tyle że znacznie bogatszy. No i samo środowisko posiada dużo większą funkcjonalność, więc pisanie kodu jest wygodniejsze niż w starym Delphi.

0

Tak czy inaczej mam ten sam problem. Nie mam plików od opengl i nie wiem skąd je wziąć.

0

gl.pp, glu.pp, glut.pp i glext.pp są przecież w bibliotece standardowej.

Te dwa pozostałe – textures i bmp – nie wiem czym są.

0

Ale strzeliłem gafę, sprawdziłem tylko opengl jak miałem w d7 zamiast całej reszty. Dzięki.

A skąd wziąć OpenGLContext? Niby jest w pierwszym programie w wiki lazarusa, ale nie może go znaleźć.

0

Prosiłem, abyś przeczytał artykuł, do którego podałem Ci link.

Creating your first LCL program

To create this, launch Lazarus and choose Project/NewProject to create a new application. Choose the Project/ProjectInspector menu item, click the 'Add..' button, go to the 'New Requirement' and and the "LazOpenGLContext" package. Next, paste the code below into your 'unit1.pas'. Then, click on your form and in the events tab of the object inspector link the "OnCreate" event to the function "FormCreate". You should now be able to run your new application by choosing the Run/Run menu item.

Postępuj zgodnie z tym punktem – dasz sobie radę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1