Witam,. mam już 33 lata, zaraz 34, w programowaniu jestem zielony. Dawno temu coś tam dłubałem w Visual Basicu. Od zawsze chciałem stworzyć swoją grę i nadal chcę. Nie mówię tu o Battlefieldach, czy Starcraftach, bo samemu nie ma sensu tworzyć czegoś takiego. Mówię o zwykłej grze np platformowej lub rpg w 2D. Coś jak troszkę McPixel Sosa Sosowskiego :) oczywiście mówię teraz o dużo mniej złożonej grze jak na początek.To oczywiście jak już pojmę jak to robić. Na początek ucząc się to oczywiście chciałbym zrobić kółko i krzyżyk, klon ponga i z czasem zdobywając wiedzę stworzyć np jakaś platformówkę, ale nie tylko na zasadzie mario, że idę i mijam przeszkody, ale z elementami logicznymi, że muszę kliknąć coś by otworzyło się coś innego.
Teraz chciałbym przejść do pytania. Bo zacząłem trochę czytać o tworzeniu prostych gier i natrafiłem na Pythona z biblioteką pygame, i na Unity. Widziałem w kursach video w unity, że można w nim zbudować plansze z grafik jakie się posiada, wprawiać w nim elementy w ruch jak i nawet bawić się kamerą i oświetleniem. Co Waszym zdaniem było by lepsze/łatwiejsze/szybsze w tworzeniu? Chciałbym poznać wasze opinie, jeżeli ktoś z tych narzędzi korzystał. Co mi początkującemu polecić? Oczywiście jak już opanuję podstawy programowania :)
Chodzi mi konkretnie o te dwa języki. Bo często słyszy się odpowiedzi by spróbować każdego języka, albo ten w którym czujemy się lepiej. Znam prostotę Pythona, tzn czytałem o niej, ale unity ma chyba więcej narzędzi, o czym wspomniałem wyżej. Proszę o podpowiedź.