Witam,
dzisiaj rozpocząłem pracę nad grą 2D w Unity ... i od razu natknąłem się na problem ... problem leży w skrypcie do poruszania się - a dokładniej w skakaniu ... po naciśnięciu przez gracza spacji i chwilowym jej przytrzymaniu postać leci i leci i leci ponieważ cały czas kod dodaje mu siły skierowanej w górę. I tu rodzi się moje pytanie - czy mógł by ktoś podać jakiś przykładowy skrypt do poruszania się w grze 2D na Unity (C#) i dokładnie mi go wytłumaczyć ? Proszę o skrypt gdyż zauważyłem że tak najłatwiej przyswajam wiedzę (nie, nie będzie to Ctrl-C Ctrl-V :)) Proszę też o dokładne opisanie co każda z funkcji w skrypcie robi itp. (jak mój nick głosi raczej jestem początkujący ...)
Z góry dzięki za odpowiedź.
0
0
https://unity3d.com/learn/tutorials/topics/2d-game-creation/2d-character-controllers - tutaj w tutorialu masz wszystko wyjaśnione co i jak.Masz podany też przykładowy kod w tutorialu. W unity masz nawet te assety robota itd. Wiem to bo kiedyś sam próbowałem zrobić grę 2D i wiele różnych assetów włącznie z niektórymi skryptami jest w unity. Wystarczy tylko załadować przy tworzeniu projektu.
1
Prawdopodobnie w Update sprawdzasz Input.GetKey. To jest zawsze TRUE, gdy klawisz pozostaje wciśnięty. Powinieneś sprawdzać GetKeyDown:
https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Input.GetKey.html
https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Input.GetKeyDown.html