tworzenie równań ze zmiennych z tablicy

0

Mój program ma za zadanie obliczyć pewne równanie (w liczbach zespolonych) w zależności od tego jaką drogę poprzez graf wybierze użytkownik. Na wyjściu dostajemy na przykład (1-abc)/da
a, b, c, d są to węzły grafu a
b jest to transmitancja od węzła 'a' do 'b', b*c transmitancja z 'b' do 'c' i dalej analogicznie. Tak więc nie mogę sobie wpisać spod palca wartości dla poszczególnych liter, bo np. 'a' samo w sobie jej nie posiada, a wartość posiada dopiero iloczyn 'a' i 'b'. Węzły a, b.. w moim programie są pobierane z tablicy string'ów.

Czy wie ktoś może w jaki sposób mógłbym podstawiać liczby pod te litery, tak aby otrzymać liczbowy wynik. (żeby traktować te litery jako nośniki wartości)?

Wybaczcie, że trochę to zawiłe, będę wdzięczny za jakieś wskazówki albo za hasło pod którym mógłbym coś poszukać.

1

Jeżeli masz to (1-a*b*c)/d*a na wejściu to tak czy owak będziesz musiał to analizować - najprościej ONP więc wyjdzie w praniu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1