Obiekt poruszający się po łuku

0

Mam pytanie, jak dokonać tego, aby mój obiekt statyczny (koło) poruszało się nie po lini, lecz po łuku?

2

A wzdłuż prostej potrafisz przesuwać? Zamień równanie prostej równaniem łuku.
A przy okazji, łuk też jest linią.

1

Zamieniać współrzędne jego polożenia zgodnie z równaniem tego łuku?

0

przesuwam obiekty za pomocą pętli dodając do nich wartości, jeśli chodzi o konkretne przesuwanie obiektu po linii, czy łuku, to tego się nie tykałem, dla tego trochę trudno jest mi to napisać :/ :(

1

Zacznij od opisania tego luku formułą

0

No niestety nie wiem jak to zrobić :'(

0

Tylko że największy problem jest w tym, że rozumiem pojęcie krzywej jako elementu programu i potrafię się posługiwać nią za pomocą komendy drawArc, lecz nie wiem, jak z krzywej jako lini, mam stworzyć drogę obiektowi :( :/

1

https://pl.wikipedia.org/wiki/Elipsa
Patrz na: Elipsa w postaci parametrycznej

0

No dobra, ale powiedz mi, w jaki sposób mam dzięki tej wiedzy stworzyć komendę, która będzie określała krzywą jako drogę obiektu, w momencie gdy nie potrafię owej komendy skonstuować w tylko w tym jednym aspekcie mój problem cały czas pozostaje nie rozwiązany, a fachowe i ogólne słownictwo jest mi kompletnie zbędne gdyż nie jestem inżynierem informatyki z ukierunkowaniem na programowanie czy też magistrem w.w. kierunku ? :)

2

Gotowca nie dostaniesz.
Weź równanie tego łuki i wylicz sobie x i y, a następnie w wyliczonym x i y narysuj koło. I tak w pętli dopóki nie przejdziesz z punktu A do B. Prościej się nie da wytłumaczyć.

3

Serio pojecia "elipsy" oraz "równie" są wg ciebie zarezerwowane dla magistrów informatyki tylko? o_O Ja myślałem że tego uczą w podstawówce...
Weźmy funkcję y=x jeśli teraz iterujesz sobie po wartościach x a jako punkty rysujesz (x,x) to wyjdzie ci prosta nachylona 45 stopni do osi układu.
Teraz jeśli weźmiemy funkcje y = 1 to iterując po wartościach x a jako punkty rysując (x,1) to wyjdzie prosta równoległa do osi OY
A co sie stanie jak weźmiesz y=x^2? Iterujac po x rysujesz punkty (x, x2) i wychodzi ci z tego łuk paraboli!

Przepraszam z góry za fachowe slownictwo, wiem że pojęcia takie jak "funkcja kwadratowa" oraz "parabola" są tylko dla noblistów z matematyki.

0

Spróbuj napisać symulacje rzutu ukośnego:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzut_uko%C5%9Bny

0

@Shalom nie ma nagrody nobla w dziedzinie matematyki

0

Sorka poniosło mnie... :(

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1