animacja po łuku

0

witam...
zaznacze, ze w delphi robilem tylko statyczne rzeczy.... teraz przyszedl czas na ozywienie troche moich porgramikow :-D
moze mi ktos powiedziec jak wprowadzic w ruch grafike po luku???
dzieki za podpowiedzi :d

0

Dajesz współrzednę obiektu jako równanie, np. paraboli.

0

a jakies blizsze informacje [niewinnosc]

0

Chcesz, żeby obiekt poruszał się po jakiejś krzywej, to musisz znać jej równanie. Załóżmy, że wygląda ono tak : y := 2 * x * x. I teraz robisz tak :
obiekt.x := obiekt.x + 1;
obiekt.y := 2 * obiekt.x * obiekt.x;
i to w pętli czy jak tam chcesz, czyli dokładnie to co napisał Detox, wyłuszczone metodą łopatologiczną.

0

Jak już scroll po krzywej, to polecam krzywą Bezier'a.

To tak na szybko:

function xyBezier(p1, p2, p3, p4 : TPunkt; step : real) : TPunkt;
begin
  xyBezier.x:=(1-step)*(1-step)*(1-step)*P1.x + 3*(1-step)*(1-step)*step*P2.x + 3*(1-step)*step*step*P3.x + step*step*step*P4.x;
  xyBezier.y:=(1-step)*(1-step)*(1-step)*P1.y + 3*(1-step)*(1-step)*step*P2.y + 3*(1-step)*step*step*P3.y + step*step*step*P4.y;
end;

Gdzie TPunkt to:

   TPunkt = record     
      x,y : real;
    end;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1