witam...
zaznacze, ze w delphi robilem tylko statyczne rzeczy.... teraz przyszedl czas na ozywienie troche moich porgramikow :-D
moze mi ktos powiedziec jak wprowadzic w ruch grafike po luku???
dzieki za podpowiedzi :d
0
0
Dajesz współrzednę obiektu jako równanie, np. paraboli.
0
a jakies blizsze informacje [niewinnosc]
0
Chcesz, żeby obiekt poruszał się po jakiejś krzywej, to musisz znać jej równanie. Załóżmy, że wygląda ono tak : y := 2 * x * x. I teraz robisz tak :
obiekt.x := obiekt.x + 1;
obiekt.y := 2 * obiekt.x * obiekt.x;
i to w pętli czy jak tam chcesz, czyli dokładnie to co napisał Detox, wyłuszczone metodą łopatologiczną.
0
Jak już scroll po krzywej, to polecam krzywą Bezier'a.
To tak na szybko:
function xyBezier(p1, p2, p3, p4 : TPunkt; step : real) : TPunkt;
begin
xyBezier.x:=(1-step)*(1-step)*(1-step)*P1.x + 3*(1-step)*(1-step)*step*P2.x + 3*(1-step)*step*step*P3.x + step*step*step*P4.x;
xyBezier.y:=(1-step)*(1-step)*(1-step)*P1.y + 3*(1-step)*(1-step)*step*P2.y + 3*(1-step)*step*step*P3.y + step*step*step*P4.y;
end;
Gdzie TPunkt to:
TPunkt = record
x,y : real;
end;