Petla do-while, losowanie

0

Chcialem stworzyc "system losujacy" wartosc karty , docelowo do Blackjack'a.

public double Karta(){
		double a = Math.random();
		do	{
			a = Math.random();
			}
		while (a<=1);
		return Math.round(a*11);
	}

Metoda ma losowac liczbe z zakresu 2-11, pozniej mam zamiar przypisac do uzyskanej liczby konkretny symbol karty. Tak czy siak problem polega na tym, ze taka petla wykonuje sie w nieskonczonosc, a moim zamiarem bylo unikniecie wylosowania "0" lub "1". Jakies wskazowki?

0
int random (int min, int max) {
   int range = (max - min) + 1;     
   return (int)(Math.random() * range) + min;
}

a pętla działa w nieskończoność, bo Math.random() losuje z przedziału [0, 1]

0

Za bardzo to się nie naszukałeś w internecie.
http://stackoverflow.com/questions/7961788/math-random-explained

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1