Witam. Dopiero co zacząłem przygodę z językiem C. Napisałem prosty program do liczenia pola wybranych wcześniej figur z menu. Chciałem zrobić pętle, aby po wciśnięciu obojętnie jakiego przycisku po obliczeniu pola, program wracał do menu, z wyjątkiem "s", który to powodował wyście z programu. Jednak mam problem, bo po obliczeniu pola, program automatycznie odnawia menu. Proszę o pomoc.
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <math.h>
int main()
{
float a,b,c,x,prostokat,kwadrat,kolo,trapez,trojkat,rownoleglobok,romb,P,r,h,d1,d2,e,f;
char m;
printf("Program liczy pola wybranych figur geometrycznych\n\n");
printf("Wpisz nazwe wybranej figury\n");
printf("Mozesz wybierac sposrod (wpisz cyferke): \n");
do{
printf("1. prostokat\n");
printf("2. kwadrat\n");
printf("3. kolo\n");
printf("4. trapez\n");
printf("5. trojkat\n");
printf("6. rownoleglobok\n");
printf("7. romb\n");
printf("8. deltoid\n");
scanf("%f",&x);
if(x == 1)
{
printf("Wybrales prostokat, wpisz dlugosci a i b\n");
scanf("%f%f",&a,&b);
if(a>0 && b>0)
{
P= a*b;
printf("Pole prostokata wynosi:\n");
printf("P=%.4f\n",P);
printf("Aby wrocic do menu, kliknij dowolny przycisk. Jesli chcesz wyjsc, wpisz 's'\n");
}
else {
printf("a i b musza byc wieksze od zera!\n");
printf("Od nowa - kliknij dowolny przycisk. Jesli nie chcesz, kliknij 's'\n");
}
}
if(x == 2)
{
printf("Wybrales kwadrat, wpisz dlugosc boku a\n");
scanf("%f",&a);
if(a>0)
{
P= a*a;
printf("Pole kwadratu wynosi:\n");
printf("P=%.4f\n",P);
printf("Kliknij dowolny klawisz, aby zakonczyc");
printf("Aby wrocic do menu, kliknij dowolny przycisk. Jesli chcesz wyjsc, wpisz 's'\n");
}
else {
printf("a musi byc wieksze od zera!\n");
printf("Od nowa - kliknij dowolny Jesli nie chcesz, kliknij 's'\n");
}
}
if(x == 3)
{
printf("Wybrales kolo, wpisz dlugosc promienia r\n");
scanf("%f",&r);
if(r>0)
{
P= 3.14*r*r;
printf("Pole kola wynosi:\n");
printf("P=%.4f\n",P);
printf("Kliknij dowolny klawisz, aby zakonczyc");
printf("Aby wrocic do menu, kliknij dowolny przycisk. Jesli chcesz wyjsc, wpisz 's'\n");
}
else {
printf("r musi byc wieksze od zera!\n");
printf("Od nowa - kliknij dowolny Jesli nie chcesz, kliknij 's'\n");
}
}
if(x == 4)
{
printf("Wybrales trapez, wpisz dlugosc podstaw a i b, oraz wysokosc h\n");
scanf("%f%f%f",&a,&b,&h);
if(a>0 && b>0 && h>0)
{
P= ((a+b)*h/2);
printf("Pole trapezu wynosi:\n");
printf("P=%.4f\n",P);
printf("Kliknij dowolny klawisz, aby zakonczyc");
printf("Aby wrocic do menu, kliknij dowolny przycisk. Jesli chcesz wyjsc, wpisz 's'\n");
}
else {
printf("a, b i h musza byc wieksze od zera!\n");
printf("Od nowa - kliknij dowolny Jesli nie chcesz, kliknij 's'\n");
}
}
if(x == 5)
{
printf("Wybrales trojkat, wpisz dlugosc podstawy a i wysokosc h\n");
scanf("%f%f",&a,&h);
if(a>0 && h>0)
{
P= ((a*h)/2);
printf("Pole trojkata wynosi:\n");
printf("P=%.4f\n",P);
printf("Aby wrocic do menu, kliknij dowolny przycisk. Jesli chcesz wyjsc, wpisz 's'\n");
}
else {
printf("a i h musza byc wieksze od zera!\n");
printf("Od nowa - kliknij dowolny Jesli nie chcesz, kliknij 's'\n");
}
}
if(x == 6)
{
printf("Wybrales rownoleglobok, wpisz dlugosc podstawy a i wysokosc h\n");
scanf("%f%f",&a,&h);
if(a>0 && h>0)
{
P= a*h;
printf("Pole rownolegloboku wynosi:\n");
printf("P=%.4f\n",P);
printf("Aby wrocic do menu, kliknij dowolny przycisk. Jesli chcesz wyjsc, wpisz 's'\n");
}
else {
printf("a i h musza byc wieksze od zera!\n");
printf("Od nowa - kliknij dowolny Jesli nie chcesz, kliknij 's'\n");
}
}
if(x == 7)
{
printf("Wybrales romb, wpisz dlugosc przekatnej d1 i przekatnej d2\n");
scanf("%f%f",&d1,&d2);
if(d1>0 && d2>0)
{
P= 0.5*d1*d2;
printf("Pole rombu wynosi:\n");
printf("P=%.4f\n",P);
printf("Aby wrocic do menu, kliknij dowolny przycisk. Jesli chcesz wyjsc, wpisz 's'\n");
}
else {
printf("d1 i d2 musza byc wieksze od zera!\n");
printf("Od nowa - kliknij dowolny Jesli nie chcesz, kliknij 's'\n");
}
}
if(x == 8)
{
printf("Wybrales deltoid, wpisz dlugosc przekatnych e i f\n");
scanf("%f%f",&e,&f);
if(e>0 && f>0)
{
P= 0.5*e*f;
printf("Pole deltoidu wynosi:\n");
printf("P=%.4f\n",P);
printf("Aby wrocic do menu, kliknij dowolny przycisk. Jesli chcesz wyjsc, wpisz 's'\n");
}
else {
printf("e i f musza byc wieksze od zera!\n");
printf("Od nowa - kliknij dowolny przycisk. Jesli nie chcesz, kliknij 's'\n");
}
}
m=getchar();
}while(m!='s');
return 0;
}