Witam!
Chciałbym się nauczyć jakiegoś prostego języka programowania do tworzenia aplikacji , prostych gierek .
Nie wiem co wybrać , podajcie państwo jakieś przykłady z uzasadnieniem . Wszystko oprócz C++/C/C# jakoś ten język nie przypadł mi do gustu - jest dla mnie słabo czytelny i muszę patrzeć przez 5 min na 10 linijek kodu aby zrozumieć potem co napisałem albo w czym popełniłem błąd :) . Czyli w skrócie : coś prostego , czytelnego , do aplikacji/gier , i byle nie C .
Sam bym dokonał wyboru ale problem jest taki , że dopiero zaczynam i na językach i ich zastosowaniu znam się jak świnia na gwiazdach .
Delphi :)
C/C++/C# to trzy różne języki. Napisz czemu nie przypadł Ci do gustu żaden z tych, inaczej ktoś poradzi Tobie język, który z tych samych powodów nie przypadnie Tobie do gustu. Proste gierki mozna pisać w dowolnym języku. Pamiętam na IntelOutside IV ktoś napisał demo w excelu :)
JavaSE :D
- crossplatform
- względnie szybka
- powiedział bym że łatwa, ale to od osoby zależy
To tylko moja opinia. Jesli nie C++ to sam bym wybral Jave.
proponuję JavaScript plus framework Phaser
http://phaser.io/learn
Phaser, bo dużo możliwości, łatwy w użyciu, dużo przykładów, tutoriali...
(osobiście mam pewne zastrzeżenia do Phasera, ale w tej chwili to nie jest istotne).
Chciałbym się nauczyć jakiegoś prostego języka programowania do tworzenia aplikacji , prostych gierek .
od języka bardziej ważne są biblioteki/frameworki/silniki z jakich korzystasz. Programując w dowolnym języku programowania w czystym OpenGL(albo DirectX co gorsza) będziesz miał trudniej niż programując w tym samym języku programowania, ale mając w miarę łatwą w obsłudze bibliotekę/silnik.
a JavaScript nie jest bardziej na gry w przeglądarce ? nie będzie większych problemów jak będę chciał stworzyć grę okienkową ?
LukeJL napisał(a):
proponuję JavaScript plus framework Phaser
http://phaser.io/learn
Phaser, bo dużo możliwości, łatwy w użyciu, dużo przykładów, tutoriali...
(osobiście mam pewne zastrzeżenia do Phasera, ale w tej chwili to nie jest istotne).Chciałbym się nauczyć jakiegoś prostego języka programowania do tworzenia aplikacji , prostych gierek .
od języka bardziej ważne są biblioteki/frameworki/silniki z jakich korzystasz. Programując w dowolnym języku programowania w czystym OpenGL(albo DirectX co gorsza) będziesz miał trudniej niż programując w tym samym języku programowania, ale mając w miarę łatwą w obsłudze bibliotekę/silnik.
Jakie masz, ale do Phasera, bo chciałem zacząć pisać gry 2D na andka i myślałem nad przesiadką z C++ na Javę albo właśnie HTML5+JS+Phaser ?
Jakie masz, ale do Phasera,
jakie mam zastrzeżenia w sensie?
To, że został stworzony mocno partyzancko, jako nakładka na bibliotekę Pixi i tym sposobem jest zależny od tej biblioteki. Cięzko zmienić renderer na inny.
Przynajmniej tak było jeszcze rok temu, ale sami twórcy zdają sobie sprawę z tych problemów i to przepisują (albo już przepisali, nie wiem. Nie śledzę na bieżąco rozwoju tego frameworka, tym niemniej warto poczytać:
http://www.html5gamedevs.com/topic/11783-phaser-3-development-log-we-jan-16th/?p=68025
http://www.html5gamedevs.com/topic/7949-the-phaser-3-wishlist-thread/
Phaser 3 ma być już inny, chociaż z tego co wiem, to jeszcze go nie zrobili.
innym moim zastrzeżeniem jest to, że ma strasznie imperatywne API, wolałbym mieć we frameworku jakieś bardziej deklaratywne i data driven podejście, bo to by uprościło definiowanie obiektów w grze.
Tym niemniej to są moje zastrzeżenia. Mam duże wymagania po prostu co do wygody pisania i do elastyczności. Natomiast jakbym dopiero zaczynał to bym brał się za Phasera - rozwija się to to, duże community, pełno przykładów etc
edit:
zacząć pisać gry 2D na andka i myślałem nad przesiadką z C++ na Javę albo właśnie HTML5+JS+Phaser ?
Jeśli na Andka to ciężko mi powiedzieć jakie rozwiązanie będzie najlepsze. Z tego co piszą Phaser ma wsparcie mobilek, ale nie używałem tego na mobilkach akurat, więc nie wiem jak to działa (ale podobno ludzie piszą).
Python, prosta składnia, proste programowanie. Wiele zastosowań. Możliwość znalezienia pracy.
Ogólne i podstawy:
http://www.python.rk.edu.pl/
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/podstawy/
https://pl.python.org/
Gry:
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/gry/
GUI:
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/pyqt/
WEB:
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/djangoindex/
Embedded system:
http://www.python.rk.edu.pl/w/p/elektronika-i-python/
i wiele innych.