Cześć,

od niedawna uczę się programować. Wybrałem do tego celu język Java jako, że obecnie zajmuje się przenoszeniem layoutów PSD do XMLa. Obejrzałem już trochę tutoriali, przeczytałem kilka tekstów. Generalnie programowanie jest dla mnie jeszcze wielką niewiadomą ale kiedyś po po prostu trzeba zacząć pisać kod bo od samego oglądania i przeklepywania człowiek zdurnieje (albo w najlepszym przypadku niewiele się nauczy).

Postanowiłem, że napisze program, który pozwoli na budowanie postaci do gry i wyświetlanie już zbudowanych postaci. Zacząłem nawet coś kodować ale po dość szybkim czasie zacząłem się gubić i moja koncepcja stawała się coraz bardziej skomplikowana. ulotna i generalnie coraz mniej sensowna. Dlatego zdecydowałem się, że narysuje sobie model mojej aplikacji - co spowodowało pewne uporządkowanie w głowie natomiast powstały nowe pytania i wątpliwości. W załączniku mapa, którą naszkicowałem.

Wydaje mi się, że Character będzie klasą abstrakcyjną. Każda postać może wybrać z wielu gatunków a wybór wpływa na startowe statystyki. Zastanawia mnie, czy poszczególne gatunki powinny być klasami? Jeśli tych gatunków będzie powiedzmy 15 - łączy się to z potrzebą zbudowania 15 klas. Nie wiem czy takie rozwiązanie jest dobre i zgodne ze sztuką. Taki sam problem jest ze specjalizacją postaci. Każda specjalizacja wpływa na kształt drzewka talentów. Mam wrażenie, że gdzieś tutaj powinienem użyć albo klas abstrakcyjnych albo interfejsów ale nie bardzo wiem w jaki sposób to zrobić.

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki lub jakieś ciekawe czytadła, które mogą pomóc w rozwianiu moich wątpliwości.