Witam, zrobiłam program z klasami kolo i prostokat, które liczą obwód i pole.
Zrobiłam również klase main, która wyświetla wyniki.
Potrzebuje zrobić coś takiego, że gdy się włączy program to wybieram czy koło czy prostokąt a gdy już wybiorę to wpisuje dane z klawiatury w moim przypadku boki lub promień, kolor i wypełnienie "true" " false". Czytałam coś o tym Scanner ale nie potrafię tego wrzucić do tego.
A oto kod:
Main.java
public class Main {
public static void main(String[] args) {
Kolo kolo = new Kolo(2, "Żółty", true);
Prostokat prostokat = new Prostokat(2,3, "Zielony", false);
System.out.println(prostokat);
System.out.println(kolo);
}
}
Prostokat.java
public class Prostokat extends Figura
{
private double bokA;
private double bokB;
public Prostokat()
{
this(1.0,1.0);
}
public Prostokat(double a, double b)
{
this(a,b, "Fioletowy", false);
}
public Prostokat(double a, double b, String k, boolean w)
{
super (k, w);
bokA = a;
bokB = b;
}
public double obliczPole()
{
return bokA * bokB;
}
public double obliczObwod()
{
return 2*(bokA + bokB);
}
public String toString()
{
return "Figura: " + getClass().getName() + ", Bok a: " + bokA + ", Bok b: " + bokB + ", Obwód: " + obliczObwod() + ", Pole: " + obliczPole() + ", " + super.toString();
}
}
Kolo.java
public class Kolo extends Figura
{
private double promien;
public Kolo()
{
this (1.0);
}
public Kolo(double r)
{
this(r, "Granatowy", true);
}
public Kolo (double r, String k, boolean w)
{
super (k, w);
promien = r;
}
public double obliczObwod()
{
return 2*Math.PI*promien;
}
public double obliczPole()
{
return Math.PI*promien*promien;
}
public String toString()
{
return "Figura: " + getClass().getName() + ", Promień: " + promien + ", Obwód: "+obliczObwod() + "Pole: " + obliczPole() + ", " + super.toString();
}
}