Jak tworzyć własne style dla okien?

0

Tworzyłem już okienka za pomocą winapi oraz qt, ale takie standardowe. Interesuje mnie jak zrobić taki zbajerzone jak często gry mają np. Launcher w league of legends albo w starcraft 2. Jak utworzyć taki styl

0

Zbajerzone trzeba sobie po prostu narysować...

0

ale jest to tego jakaś aplikacja??
czy robię sobie textury??

0

Widzę, że mało odpowiedzi, więc coś doradzę; Nie programuję w C++ i nie znam wymienionych środowisk, ale wiem jak to wygląda w Delphi - to raczej nie jest zależne od języka, a od IDE i jego funkcjonalności, ewentualnie od dodatków do środowisk; No chyba że interesują Cię środowiska Borlanda (C++ Builder), to ten post będzie trafiony;
____Wyprodukowanie customowego interfejsu można wykonać na kilka sposobów, gdzie najwygodniejszym z nich są wbudowane w środowisko edytory schematów; W nich po prostu tworzy się tekstury, które odpowiednie mechanizmy wykorzystują do ozdabiania formularzy i komponentów; Nie wiem czy środowiska do klepania w C++ czy C# takie edytory posiadają, więc sprawdź to sobie we własnym zakresie; W każdym razie Delphi ma taką możliwość - tutaj możesz zobaczyć jak to wygląda;

Jeżeli IDE nie posiada możliwości tworzenia skórek, to zawsze można poszukać rozszerzeń bądź paczek komponentów, które pozwalają na obsługę tekstur; Tyle że są to paczki z nowymi komponentami, napisanymi specjalnie do tego celu; Przykładem takiej paczki jest AlphaControls;

Kolejna technika to wrzucenie na formularz komponentów typu TImage, a do nich obrazków z własnym stylem; Rozwiązanie słabe, dlatego że to co można zastąpić obrazkami to np. obramowanie formularza (i ustawienie borderu na *none), przyciski, panele czy etykiety; Ale co z komponentami? No właśnie - niewiele z nich można faktycznie zastąpić obrazkami, bo z wszelkimi listami, polami edycyjnymi, czy choćby menu głównym i kontekstowym to po prostu nie wyjdzie;

Najefektywniejszym a zarazem najbardziej pracochłonnym i najtrudniejszym rozwiązaniem jest napisanie zestawu własnych komponentów, najlepiej od podstaw; Własne komponenty można stworzyć tak, jak sobie tego życzymy i z taką funkcjonalnością i wyglądem, jakie chcemy; Jeżeli takie komponenty napisze się z głową, to całość będzie działać wystarczająco szybko, a obsługa takich komponentów i tworzenia stylów będzie taka, jaką sobie zaplanujemy; Niestety aby tego dokonać trzeba po pierwsze poznać techniki tworzenia komponentów i sposoby na powiązanie ich z edytorem formularzy (oraz IDE), a także trzeba umieść dość dobrze programować i projektować takie rzeczy, aby całość miała ręce i nogi; Odradzam więc tworzenie komponentów od podstaw, jeśli wiedza w tym zakresie jest słaba albo żadna; Trzeba sporo wiedzieć i dużo czasu poświęcić na klepanie kodu i jego testowanie;
____Tak więc znasz już pewne sposoby na tworzenie skomplikowanych i przede wszystkim własnych interfejsów (pewnie nie wszystkich, ale w temacie nie jestem guru); Co prawda opisałem inne środowiska i inny język programowania, ale idź tym tropem - poznaj funkcjonalność Twoich środowisk, sprawdź ich rozszerzenia czy dodatki (takie jak paczki komponentów), zobacz sobie też do artykułów opisujących tworzenie własnych komponentów; Jest co poczytać, bo temat jest dość obszerny.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1