Witam, mam zamiar napisać sobie grę, wzorującą się na wyścigach F1, stworze parę klas min. team, kierowca itp.
Jak to rozwiązać, otóż wiadomo, że klasa team będzie posiadała obiekty klasy kierowca, jak to rozwiązać, wydaję mi się, że dziedziczenie odpada. Póki co myślę, że przyjaźń klas będzie najlepszym rozwiązaniem. Dobrze kombinuję ?
Dlaczego się Was radzę ?
Kiedyś na zajęciach z C++, pisałem krótką grę dotycząca hazardu, wymyśliłem sobie wyścigi konne. Na konsoli wyświetlały się litery (oznaczjące ów konie), i za pomocą pseudolosowości się przemieszczały (komeda system("cls") i faktycznie wyglądało jak wyścig), przedmiotu nie zaliczyłem, nie wiem czemu - chyba wykładowca nie lubił hazardu. Czy takie projekty w ogóle mają sens? Wydawało mi się, że projekty gier pisze się w C++, i to dobre ćwiczenie ? Tym bardziej, że pisanie takich "gier" sprawia dużo frajdy.
Dzięki za pomoc, i wszelkie sugestie. Pozdro, miłego dnia.