Stworzenie gry, wzorującej się na wyścigach F1

0

Witam, mam zamiar napisać sobie grę, wzorującą się na wyścigach F1, stworze parę klas min. team, kierowca itp.
Jak to rozwiązać, otóż wiadomo, że klasa team będzie posiadała obiekty klasy kierowca, jak to rozwiązać, wydaję mi się, że dziedziczenie odpada. Póki co myślę, że przyjaźń klas będzie najlepszym rozwiązaniem. Dobrze kombinuję ?

Dlaczego się Was radzę ?
Kiedyś na zajęciach z C++, pisałem krótką grę dotycząca hazardu, wymyśliłem sobie wyścigi konne. Na konsoli wyświetlały się litery (oznaczjące ów konie), i za pomocą pseudolosowości się przemieszczały (komeda system("cls") i faktycznie wyglądało jak wyścig), przedmiotu nie zaliczyłem, nie wiem czemu - chyba wykładowca nie lubił hazardu. Czy takie projekty w ogóle mają sens? Wydawało mi się, że projekty gier pisze się w C++, i to dobre ćwiczenie ? Tym bardziej, że pisanie takich "gier" sprawia dużo frajdy.

Dzięki za pomoc, i wszelkie sugestie. Pozdro, miłego dnia.

1

Team zawiera kilku kierowców, więc może po prostu zrób jakąś listę (albo inny zbiór) - klasa team zawiera listę kierowców

0

Przedmiotu mogłeś nie zaliczyć, bo:

  • nie konsultowałeś projektu, więc nie postąpiłeś wg zaleceń itp. (jeśli ktoś konsultuje swój projekt na bieżąco to raczej wie czego się spodziewać),
  • napisałeś grę hazardową (co tak naprawdę w świetle prawa jest przestępstwem) i dlatego dostałeś 2.0.

Był u mnie taki przypadek z projektu Java EE - wykładowca wyraźnie zaznaczał, że internetowe gry hazardowe (tutaj ludzie akurat pokera chcieli napisać) nie wchodzą w grę. bo na to jest paragraf. I kiedyś jakiemuś zespołowi, ktory się z nim nie konsultował w tej sprawie na koniec postawił 2.0.

4

Jak można nie wiedzieć czemu się nie zaliczyło przedmiotu. @_@ Po drugie prawo nie zabrania napisania gry hazardowej (nie komercyjnej) dopóki nie ma tam wygranych pieniężnych lub rzeczowych.

15

Witam, mam zamiar napisać sobie grę, wzorującą się na wyścigach F1, stworze parę klas min. team, kierowca itp.
Jak to rozwiązać, otóż wiadomo, że klasa team będzie posiadała obiekty klasy kierowca, jak to rozwiązać, wydaję mi się, że dziedziczenie odpada. Póki co myślę, że przyjaźń klas będzie najlepszym rozwiązaniem. Dobrze kombinuję ?

Zupełnie źle kombinujesz i nie dziwi mnie że przedmiot oblałeś. Dziedziczenie to jest relacja "jest szczególnym przypadkiem...". Czy kierowca jest szczególnym rodzajem teamu? Albo koń? Wątpię. Przyjaźń też jest tu generalnie zupełnie bez sensu. Może zacznij czytać jakiś kurs programowania i kurs OOP. Bo inaczej to nic z tego nie będzie.
Twoje pytanie wygląda mniej więcej tak:

Witam, mam zamiar zbudować sobie szopę, wzorującą się na takiej jaką widziałem na wsi. Kupiłem parę potrzebnych materiałów, trochę desek, gwoździ, kleju itp.
Jak to rozwiązać, otóż wiadomo, że deski są połączone z gwoździami, jak to rozwiązać, wydaję mi się, że przyklejenie gwoździ do desek odpada. Póki co myślę, że wbijanie gwoździ w puszkę kleju i podpalenie deski będzie najlepszym rozwiązaniem. Dobrze kombinuję ?

0

Racja, wykorzystam zawieranie, dzieki za pomoc. Trzeba przyznac, ze jestes naprawde cooooool.

0
System("cls")

Używanie programów zewnętrznych(albo jak to nazwałeś komendy) to tak się pisze gry ?

otóż wiadomo, że klasa team będzie posiadała obiekty klasy kierowca, jak to rozwiązać, wydaję mi się, że dziedziczenie odpada.

Zaczynasz mówić klasa team będzie posiadała obiekty typu kierowca, a to kompozycja i się zgadza po czym dodajesz, że dziedziczenia nie użyjesz, zadeklarujesz przyjaźń, co kompletnie sensu nie ma. Gubisz się w tym co mówisz. Zrób kompozycje w skrócie:

class kierowca
{

};
class team
{
kierowca dr[4]; // To właśnie oznacza klasa team posiada obiekty typu kierowca
};

Wydawało mi się, że projekty gier pisze się w C++

Między innymi

A co do hazardu, myślę, że obstawianie wirtualnych pieniędzy na przemieszczające się znaczki po konsoli to jeszcze nie hazard. No chyba, że wyskoczyłeś czymś do profesora w stylu, że gra się na realne pieniądze, wtedy mógł cię po prostu wziąć za przeproszeniem za debila i dostałeś co dostałeś. Projekt był pewnie wykonany w sposób prawie strukturalny tzn. wszystko w main, działać działało a kod był nie ładny nie czytelny. No i nie wiedza wynikająca z używania System("cls"); czyszczenie ekranu zewnętrznym programem....

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1