Hey, piszę małą aplikację multiplayer, mam parę pytań teoretycznych (nie chcę wyrabiać złych nawyków). Napiszę w punktach:
- Czy dane o położeniu danego gracza (oraz wszelkie inne dane) przesyłamy ciągle w odstępach jakiegoś t czy tylko gdy się porusza? (ja stawiam na tę drugą opcję z racji mniejszego obciążenia łącza)
- Czy sygnały i sloty są wystarczająco szybkie żeby temu podołać (powyższemu), tzn. jeżeli mam klasę Gracz (wiadomo) i klasę Klient (infrastruktura sieciowa) i gracz się porusza (w trybie ciągłym, przez określony czas) to czy wysyłając sygnał (z koordynatami) do slotu w klasie Klient nie zamulę aplikacji, tzn. nie będzie jakiś dużych nadmiarowych opóźnień?
- Może zamiast powyższego zrobić jakąś klasę pośredniczącą, typu Bufor, w której będę trzymał kolejkę komunikatów. Obiekt klasy Klient, będzie pobierał z tej kolejki komunikat i wysyłał dopóki kolejka nie jest pusta (a obiekt klasy Gracz będzie do tej kolejki dodawał kolejne komunikaty)?
Pozdrawiam