Tworzenie gry, kilka pytań

0

Witam

      Jestem początkującym programistą lecz na swoim koncie mam już jedną prostą grę. Niestety program był strasznie nie optymalny, dlatego by uniknąć takich sytuacji przy drugiej grze mam kilka pytań.


      1. Program którego używam to "Dev c++", czy jest to odpowiedni program do tego typu praktyk ?
      2. Wcześniej używałem graficznej biblioteki o nazwie "graph", dalej używać tej biblioteki czy może przejść na "Allegoro" bądź może jeszcze inną.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

0
  1. Masz gę? - mógłbyś pokazać?
  2. Możesz użyć Dev-cpp pod warunkiem, że jest najnowsza wersja.
  3. Moim zdaniem lepiej użyć biblioteki Allegro 5 (i wyżej) zamiast twojego "Allegoro" :)
0

odp.1 dev-c++ jest raczej do nauki programowania, lepszy i fajniejszy jest code blocks, jak chcesz pisać duże programy, czy gry to polecam Visual Studio, jak dla mnie jest wygodny, ma dużą ilość narzędzi ułatwiających pisanie jak np. automatyczne dodawanie wcięć do całego kodu źródłowego, poza tym podpowiadanie nazw funkcji itp. bardzo ułatwia pisanie :)

0

Myślę ze użyję Visual Studio, posiadam darmowy klucz ponieważ na uczelni dostajemy takie w ramach DreamSpark-a. Tylko nie wiem jaką wersję wybrać, do wyboru mam: 2012, 2010 i 2005 sądzę ze najnowsza będzie najlepsza. Co do biblioteki sądzę ze Allegro będzie dobrym pomysłem. Dziękuję za wszystkie informację

0

Może lepiej 2013 Express :)

0

A czemu nie SFML chociażby? Przez długi czas używałem i uważam tą bibliotekę za najlepszą w swoim rodzaju. Szybka, bardzo intuicyjna, a przykładów i opisów jest w internecie mnóstwo.

0

Niestety nie mam tej wersji " 2013 Express" do dyspozycji. Mam: Microsoft Agents for Visual Studio 2013 RC, Microsoft Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2013 RC, Microsoft Visual Studio 2013 RC SDK z 2013r.

0
AlfaLeporis napisał(a):

A czemu nie SFML chociażby? Przez długi czas używałem i uważam tą bibliotekę za najlepszą w swoim rodzaju. Szybka, bardzo intuicyjna, a przykładów i opisów jest w internecie mnóstwo.

Biblioteka SFML jest niedorobiona...

Niby taka nowa i nowoczesna, a nie posiada bardzo ważnej funkcji: blokowanie kursora myszy w oknie, tak żeby sobie samemu rysować kursor myszy (lub nie) i pobierać relatywne przemieszczenie. Obejścia wykorzystujące sf::setPosition() zabijają wydajność i nie działają tak jak powinny. Dlatego nawet jak chciałbym użyć SFML w swoim nowym projekcie, to tego nie zrobię i wciąż korzystam z SDL+OpenGL ;) Tak wygląda blokowanie kursora w SDL:

void Main::warpMouseOn() // blokowanie kursora myszy w oknie aplikacji
{
    SDL_ShowCursor(0);
    SDL_WM_GrabInput(SDL_GRAB_ON);
}
[...]
int x,y;
SDL_GetRelativeMouseState(&x,&y); // pobieranie relatywnego przemieszczenia

Są pewne rzeczy, które mi się w SFML podobają (np. ładowanie zasobów z pamięci), ale poprawna obsługa myszy jest ważniejsza ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1