Podstawy podstaw Box2D - za co dokładnie odpowiada zmienna doSleep?

0

Witam.

Skonfigurowałem środowisku MS Visual 2010 z silnikiem fizycznym box2d. Piszę grę w SFML (ale nie jest to jak myślę teraz istotne) oraz C++. Oczywiście mam zamiar korzystać z oficjalnego manuala, ponieważ bez wątpienia jest to najlepsza opcja na początek. Chciałbym zapytać się o kilka początkowych linijek kodu. Oto on:

b2Vec2 gravity(0.0f, -10.0f);
bool doSleep = true;

b2World world(gravity, doSleep);

Rozumiem ten kod i wydaje mi się logiczny. Chciałbym jednak dopytać się za co dokładnie odpowiada zmienna (będąca "parametrem świata") doSleep. W manualu jest to tłumaczone tak iż jeżeli zmienna ta "jest prawdziwa" to utworzony świat będzie "usypiał" (unieważniał) obiekty, które wyjdą poza scenę? Chciałbym się dowiedzieć czy dobrze to interpretuje, więc proszę o pomoc :)

0

bool doSleep — improve performance by not simulating inactive bodies.

Nie chodzi o obiekty, które wychodzą poza scenę, lecz ogólnie o elementy, które są w stanie spoczynku - dla nich nie są wykonywane obliczenia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0