Od nie dawna uczę się programować trochę w javie, trochę w c++. Na razie wszystko idzie łatwo, bez większych problemów.
Jednego nie mogę pojąć jak się tworzy gry tzn. nie chodzi tu o to jak tworzyć jakieś silniki do gier, biblioteki bo to pewnie materiał na książkę.
Szukałem w google, czytałem i nadal nie rozumiem tego procesu do końca, więc mam parę pytań:
W jaki sposób można napisać grę tzn. wiem, że są biblioteki graficzne jak i silniki do gier. Od czego powinienem zacząć ?
Czym różni się pisanie gier na przykład używając allegro,open gl a silniku np. unity 3D ?
Czy z biblioteką graficzną Open GL ES jestem w stanie napisać dobrą grę pod Androida (bo to mnie bardziej interesuje/jeśli ktoś się na tym zna) na miarę gier Rovio znanych z min. Angry Birds (oczywiście w późniejszym etapie nauki Open GL ES) czy może powinienem użyć jakiegoś silnika do gier ?
Główny problem polega na tym, że chcę zacząć pisać gry pod androida, a nie wiem od czego zacząć.
Dotąd napisałem prostą grę za pomocą biblioteki allegro i poruszający się button na androidzie za pomocą innych buttonów, lecz z tą wiedzą daleko nie zajdę. Chce zacząć pisać proste gry za pomocą popularnych bibliotek albo silników, a żeby pisać później w nich coś lepszego.
Przepraszam jeszcze, że moje wypowiedzi mogą być nie spójne i "zagmatwane", lecz problem jaki posiadam jeśli chodzi o pisanie gier jest trudny do opisania. Pewnie będę miał jeszcze jakieś pytania, więc je później dopiszę.