Witam. Rozpocząłem ostatnio pracę z biblioteką SFML. Docelowo chciałbym napisać jakąś prostą gierkę, ale na razie skrobię sobie powoli aplikację okienkową. A więc tworzę sobie nowe okno (RenderWindow), dodaje Sprite, następnie wczytuje sobie teksturę itp. Dodałem podstawową obsługę klawiszy, odczyt pozycji kursora i takie tam bzdety. Zdążyłem zauważyć, że ze względu na brak buttonów itp (o czym nie miałem pojęcia jak zaczynałem SFML'a) znacznie utrudnia pisanie aplikacji okienkowych. Jaka inna biblioteka umożliwia łatwe dodawanie okien, buttonów, menu, listboxów itp?

Jeśli chodzi o SFML:

  1. W jaki sposób można dodawać wiele obrazków do jednego okna? Tak, żeby porobić menu, guziki itp? [każdy przycisk to inny sprite?]
  2. Do jednego sprite można przypisać tylko 1 obraz? Jak chciałbym zrobić guzik- pawie oko (czyli kilka koncentrycznych kółek o różnych kolorach), to każde kółko ma być innym Spritem?
  3. Czy sprite'y mogą się pokrywać i zachodzić na siebie? Czy można ustawiać, który będzie na wierzchu, a który pod spodem?
  4. Jeśli chciałbym zrobić animację piłeczki odbijającej się od ścianek to jak się do tego zabrać? Ma być ona obiektem jakiejś klasy (np klasy Pilka) i w konstruktorze ma być tworzony sprite i przypisywana do niego tekstura? Oczywiście wiem, że obiekt będzie przechowywał położenie, prędkość itp, tylko chodzi mi o samą stronę "rysowania".
  5. Co z innymi piłeczkami i przedmiotami (ścianami)? Każdy z nich to osobny obiekt ze spritem itp?
  6. W jaki sposób dodać grawitację/fizykę? Ma ona być zaimplementowana w każdej metodzie liczącej przesunięcie? Czy ma być jakąś oddzielną klasą? ;D

Może mi ktoś przybliżyć jak mam się za to zabrać?