Jak w temacie. Chodzi o to żeby stworzyć prostą grę jak "Shakes & Fidget", prostą a nie skomplikowaną. Jak będzie trzeba to pouczę się jakiegoś języka. Ale to nie ma być na stronie tylko gra do pobrania. Nieważne czy w javie, C++, czy jakiś inny.
Myślę, że nie trzeba będzie, abyś musiał się pouczać jakiegoś jenzyka.
No tak, ale JAK stworzyć tą grę?
Jak będzie trzeba to pouczę się jakiegoś języka.
Ooo, jak miło - trudno, żebyś zrobił grę nie programując jej; Nawet taki Game Maker (bawiłem się nim dawno temu i nie mam doświadczenia w jego obsłudze), w którym układa się część rzeczy "z klocków" i tak trzeba oprogramować i nie dziw się, bo komputer sam z siebie nie wymyśli zachowań różnych obiektów itd.; Ba, nawet ma swój język - Game Maker Language (GML);
Ale to nie ma być na stronie tylko gra do pobrania.
A jaki to ma związek z tematem? Najpierw napisz tę grę, a później zastanów się jak i gdzie ją wydać;
Nieważne czy w javie, C++, czy jakiś inny.
Ważne, bo zapewne żadnego nie znasz/nie umiesz;
Więc na sam początek polecam nauczyć się dość dobrze podstaw wybranego języka, następnie wybrać i nauczyć się odpowiedniego API do grafiki, a dopiero potem zabierać się za stworzenie gry, choćby najprostszej; Inaczej to utkniesz już na samym początku i zawalisz forum pierdyliardem pytań, na które odpowiedzi znajdziesz w każdym dobrym kursie kodzenia.
Zacznij od nauki podstaw programowania i w pewnej chwili dojdziesz do takiego poziomu że będziesz wiedział "jak".
To trochę pytanie w stylu "Jak sklonować żabę?", czy "Jak polecieć na Marsa?" :). Nawet jak ktoś powie to nadal nie będziesz miał pojęcia co zrobić. Dlatego najpierw zacznij od nauki informatyki i programowania. Do gry przyda też się matematyka (nawet do prostej) i fizyka.
Shalom napisał(a):
Zacznij od nauki podstaw programowania i w pewnej chwili dojdziesz do takiego poziomu że będziesz wiedział "jak".
Wybrałem C++, nie wiem czemu, jakoś JAVA mnie odpycha a innych to nie znam.