Biblioteki graficzne z rodziny OpenGL

0

Witam wszystkich,
ostatnio zacząłem zastanawiać się jaki silnik z rodziny OpenGL wybrać?

Wiem że jest:
OpenGL - niskopoziomowy interfejs
GLU - dodatkowe funkcje ułatwiające pracę w OpenGL
GLUT - obsługa myszy itp. (chyba bardziej rozwinięta wersja
SDL - nie wiem
SFML - zawiera SDL

i teraz nie wiem czego uŻyć i czy dobrze opisuje ich działanie. Czy możecie mi pomóc w doborze? Które silniki są lepsze do grafiki:

  • wektorowej
  • rastrowej
  • tworzenia gier
0

Tylko dwie pierwsze należą do „rodziny OpenGL”.

Które silniki są lepsze do grafiki:
To nie są „silniki”, i nie są lepsze bo każda z tych bibliotek służy trochę do czegoś innego.

Przykładowo GLUT ma obsługę myszy, klawiatury, otwiera okienko - ale samą grafikę rysujesz odwołując się bezpośrednio do OpenGL-a, a nie do GLUT-a.

SFML jest dużo bardziej rozbudowane, ale też jak używasz go w połączeniu z OpenGL to używasz OpenGL…

0

do grafiki 2D jest zdecydowanie lepszy SFML niż SDL , SDL nie posiada nawet funkcji do rotacji trza sobie samemu pisać albo ściągać z neta, nie można rysować prymitywów chyba ,że się pobierze dodatkowo SDL_gfx. SFML ma to wszystko już zaimplementowane i ma bardziej przejrzyste API. Dodatkowo można go łączyć z OpenGL.

0

To co tutaj podałeś, to nie są silniki. Jeżeli chcesz pisać gry, to polecam Ci wybrać SFML ponieważ ma prosty, a zarazem rozbudowany, obiektowy interfejs. Oprócz tego możesz zainteresować się Allegro5 (ale nie 4!)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1