Jakie IDE/język ma łatwe biblioteki graficzne?

0

Swego czasu pisałem kilka rzeczy w Delphi i korzystałem wtedy z DelphiX oraz Box2D. Pisało mi się w nich nieźle, komponenty delphiX były łatwe w obsłudze, mogłem sobie wczytać obrazki do ImageList które potem automatycznie były wkompilowywane do exeka, etc.

Dobił mnie jednak brak dokumentacji dla zarówno delphix oraz portu boxa2d do delphi. Coś tam oczywiście jest, ale to trochę mało. Chciałem się przesiąść na inny język/ide/biblioteki i szuukałem, ale nic podobnego nie znalazłem. Próbowałem z openglem w code::blocks (c++) ale nie przypadło mi to do gustu. Operacje wydawały się skomplikowane (rysowanie prostych kształtów, obracanie, etc).

Chciałbym żeby ta biblioteka/coś pozwalało łatwo robić okienka/fullscreen, oraz operować grafiką 2d (i/lub 3d, niekoniecznie). Fajnie by było gdyby miały jakiś mechanizm wspierający tworzenie animacji z obrazków które mają kilka klatek, które mają być pokazywane po kolegi (coś jak dximage+patternindex w delphiX).

Dużo robię programów trochę podobnych do gier. Macie jakieś pomysły? każdy język i ide bd ok, bo jestem świadom tego że bd musiał ściągać dużo nowych rzeczy.

Pomożecie?

0

Któryś będzie Ci odpowiadał http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines

1

Wg sugerowanej kolejnosci:

2D - libgdx (Java), Flixel (AS), Haxe (zblizone do AS ale wyglada bardzo obiecujaco, obadaj sobie np. gre Super Strict Farmer), Unity, SDL, Allegro. Mozesz wejsc jeszcze na strone takiego Pana, co sie Sean Connors nazywa i on ma fajny wrapper udostepniony na Directxa. Gosciu stworzyl pare rewelacyjnych gierek (CriticalMass, Sly) wiec techbologia ta jest wystarczajaca

3D - Unity, UDK, Libgdx (?)

Co do OpenGL: http://gynvael.coldwind.pl/?id=438

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1