Biblioteki graficzne C++

0

Witam!

Chciałbym pobawić się trochę w tworzenie prostych gier takich jak QBlox
http://www.mobilegamesunlimited.com/en/info/games/qblox/1/QBlox/img/games/qblox_shot2.gif

Cała idea takiej gry to poruszanie klockiem po planszy i dojście do żółtego miejsca w jak najmniejszej liczbie kroków.

To jest fajna logiczna gierka na komórkę tylko ,że ja chciałbym stworzyć coś podobnego na komputer.

I proszę powiedzcie mi jak się za coś takiego zabrać. Z jakich bibliotek skorzystać? itp

Czy do zaprogramowania czegoś takiego może służyć DirectX lub OpenGL? czy coś innego?

PS. chce napisać coś takiego w C++, korzystam z Visual Studio 2010.

Pozdrawiam

0

Ja na visualu nie operuje ale Qt ma bardzo fajny bajer zwany QML`em w którym dużo można. Jeśli QML to dla ciebie nowość (przypuszczam że tak) to możesz również za pomocą Qt napisać gre w HTML5. Wszystko jedno czy 2D czy 3D ponieważ obie technologie pozwalają tworzysz w obu wymiarach.

0

ja dodam od siebie (2D):
http://alleg.sourceforge.net/ - dosc przyjaznie napisane, spore mozliwosci
http://www.libsdl.org/

a gdybyś chciał w 3D to:
http://irrlicht.sourceforge.net/ - dosc prosty
http://www.ogre3d.org/ - duzo bardziej rozbudowany niz irrlicht

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1