klasy > biblioteka graficzna ?

0

Witam, siedzę w konsoli od 1,5 roku. Najpierw był pascal przez rok, potem c++, no i umiem podstawy, struktury,typy,wskaźniki itp. potrafię wysyłać zmienne,tablicę,obiekty klas do funkcji bez problemu no itd. No ale czy powinienem zacząć uczyć się klas, bo na razie umiem podstawy, tzn. umiem tworzyć gettery,settery,skladniki,metody i na nich operować, czy niestosowne było by gdybym się chwycił za biblioteke graficzną ? Planuję moją przygodę z bibliotekami rozpocząć do ALLEGRO, nie to że nie lubię konsoli ale posiadam umiejętności by stworzyć coś fajnego, ale nie koniecznie jeszcze optymalnego. Dam sobie głowę uciąć że gdybym pokazał jakiś kod to był bym powieszony za to i tamto ^^
Czekam na rady, chętnie również te dot. bibliotek graficznych, może np. mam odpuścić sobie allegro i chwycić OPENGL, a może WinAPI ?

0

Do projektowania aplikacji graficznych to:
wxwidgets, qt, winapi i wiele wiecej. Wybierz co Ci najbardziej odpowiada.

OpenGL itp. sa do "tworow" 3d, przede wszystkim gier, jako ze jest to silnik graficzny.

0

A dlaczego nie wymieniłeś allegro, ponoć jest dobrą biblioteką 2D

0

Zainteresuj się SFML.

0
Krycho napisał(a):

OpenGL itp. sa do "tworow" 3d, przede wszystkim gier, jako ze jest to silnik graficzny.

OpenGL to nie jest silnik graficzny... silnik graficzny można oprzeć o OpenGL.

@traper123: jak chcesz się rozwijać, to chwytaj się tego na co masz ochotę. Przy małych projektach nieoptymalność kodu niwelują współczesne maszyny :) Płynne przejście z 2D do 3D (czy też do 2D w OpenGL) może zapewnić Ci biblioteka SDL - bo po zapoznaniu z samym SDL'em możesz sobie do niego podpiąć OpenGL i wykorzystywać tam funkcje SDL np. do obsługi klawiatury i ładowania tekstur.

0

Ja polecam SFML'a w wersji 2.0, fajna dokumentacja, forum oficjalne, łatwa dla początkujących, rowniez mozna podpiąć OpenGLa, mozna używać razem z np Qt, wxWidgets, MFC, dostępna w wielu językach (C++,C ,.Net (C#, VB.Net, C++/CLI, ...),Python,D,Ruby), mozna tworzyc programy na linuksa albo maca :)

Oficjalna strona:
http://www.sfml-dev.org/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1