Jakie są opcje optymalizacji tego kodu (starałem się bawić klasami ale nie rozkminiam tego za bardzo)
Nie mogę specjalnie potestować jako że nie udostępniłeś pliku .exe.
Jeśli chcesz poprawiać wydajność - nie rób nic zanim nie przeanalizujesz tego pod profilerem (http://stackoverflow.com/questions/67554/whats-the-best-free-c-profiler-for-windows-if-there-are)
Menu (proste jakieś) szukałem opcji gui (osobna boblioteka) nie wiem jak to zrobić czy allegro mi w tym pomoże
Menu można załatwić prostym rysowaniem buttonów i przełączaniem przy naciśnięciu klawisza - coś w rodzaju:
def onKeyInput(key):
if key == DOWN:
activeButton = (activeButton+1)%buttonCount;
else if key == UP:
activeButton = (activeButton-1+buttonCount)%buttonCount;
else if key == ENTER:
buttons[activeButton].executeAction();
def onPaint():
for button in buttons:
button.draw()
Kule czy da się je jakoś załatwić sprytnym arrayem i po zderzeniu usuwaniu rekordu czy muszę walczyć z vectorem?
Vector ma metodę jak erase - http://www.cplusplus.com/reference/stl/vector/erase/ - jej nie radzę używać w tym przypadku...
Zamiast tego jeśli chcesz usunąć kulę na pozycji n
, po prostu zamień ją z kulą na pozycji vec.size()-1 (czyli ostatnią) - i wtedy dopiero usuń ten element, teraz już będący na ostatniej pozycji.
No i zmiana broni aktualnie wygląda ona 1, 2 ale jakoś mi to nie pasuje.
Nie wiem o co chodzi, bo nie mogę uruchomić kodu...