Witam,
jestem początkująca w programowaniu w Javie. Pisze program, w którym stworzyłam klocek na bazie przycisku. I teraz chciałabym aby po kliknięciu jakiegokolwiek klawisza na klawiaturze klocek przesunął się w lewo np o 30 px. Niestety nie mam pojęcia jak zapisać przesunięcie klocka/przycisku.
import java.awt.Color;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;
import java.awt.event.MouseEvent;
import java.awt.event.MouseListener;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
public class Zdarzenia extends JFrame implements MouseListener, KeyListener {
private JButton klocek;
public Zdarzenia() {
setSize(300,300);
setTitle("Klocek");
setLayout(null); //layout menadzer
klocek = new JButton();
klocek.setBounds(90, 80, 100, 100);
klocek.addMouseListener(this);
klocek.addKeyListener(this);
add(klocek);
}
public static void main(String[] args) {
Zdarzenia okno = new Zdarzenia();
okno.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
okno.setVisible(true);
}
//zdarzenia myszki
@Override
public void mouseClicked(MouseEvent e) {
klocek.setBackground(Color.BLUE);
}
@Override
public void mouseEntered(MouseEvent e) {
// TODO Auto-generated method stub
}
@Override
public void mouseExited(MouseEvent e) {
// TODO Auto-generated method stub
}
@Override
public void mousePressed(MouseEvent e) {
// TODO Auto-generated method stub
}
@Override
public void mouseReleased(MouseEvent e) {
// TODO Auto-generated method stub
}
//zdarzenia klawiatury
@Override
public void keyPressed(KeyEvent arg0) {
klocek.m
}
@Override
public void keyReleased(KeyEvent arg0) {
// TODO Auto-generated method stub
}
@Override
public void keyTyped(KeyEvent arg0) {
// TODO Auto-generated method stub
}
}