C++ początki

0

Witam.
Od dwóch lat uczę się programowania w Technikum. Co prawda w pierwszej klasie miałem samego Pascala, a w tym roku mam C++.
Jak na razie znam teblice,pętle,warunki i podstawy ogólne. Uczę się jak na razie z "Symfonia C++".
Czy moglibyście mi polecić coś ciekawego, albo podać url do czegoś związanego z obiektami jak i całą resztę potrzebną do napisania choćby najprostszego pasjansa czy też sapera? Wiem, że programowanie nie należy do rzeczy łatwych oraz, że trzeba sporo poświęcić na to czasu, jednak chciał bym się tym zajmować w przyszłości. Będę wam naprawdę wdzięczny jeżeli byście mnie ku temu poprowadzili.
Więc reasumując Chciał bym, abyście mi napisali, albo podali linki do wszystko co muszę znać/umieć, aby napisać prostego pasjansa czy też sapera, bo moim zdaniem to są właśnie te podstawy pomagające w programowani gier.

Dziękuję za uwagę i z góry dziękuję.
Dragon.D.Haze
Ps. proszę nie pisać postów nie związanych z moim pytaniem/pytaniami.

0

Czyli nie wiesz co to wskaźnik, classa, lub struktura?

Ale jakbyś się upierał:
http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/prg/006_gry/index.php

Zastanów się, czy czujesz się na siłach?
Jeżeli nie, to sobie daruj, podstawy to podstawy, opanuj wskaźniki, programowanie obiektowe.

Jeśli tak, to sorry
ja proponuje:
http://www.lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php
http://lmgtfy.com/?q=libsdl

0
DragonHaze napisał(a)

Ps. proszę nie pisać postów nie związanych z moim pytaniem/pytaniami.

Ok.

0

To co potrafisz z powodzeniem wystarczy do napisania pasjansa czy też sapera w konsoli.. pod warunkiem, że myslisz.

0

Sił mi starczy, tego jest pewien. Dziękuję za linki, na pewno z nich skorzystam.
Czy mógł by mi ktoś jeszcze wymienić mniej więcej w punktach, czego się uczyć po kolei?
W konsoli wiem, że się da, bo takie coś mniej więcej robiłem, jednak konsola a okno systemowe to co innego ;)

Dziękuję za wypowiedzi.
Pozdrawiam.

0

Ja bym proponował iść w kierunku obiektywności i sdl'a, później openGL i w zależności co potrzebujesz. Jak zaczniesz projekt to wyjdzie w praniu co ci potrzebne a co nie? Pytanie zbyt ogólnikowe. Jak masz zamiar robić coś większego proponuje ci zapoznać się z UML'em. Ja coś takiego preferuje :)

0

skończ zadawać takie pytania bo bez liku są one głupie. Jesteś typem takiej osoby, która pyta o takie pierdoły. Nigdy tego nie pojmę. Sam kiedyś zaczynałem ale nie przyszło mi na myśl nawet żeby w ogóle pytać o takie coś. Szczerze mówiąc jeśli zadajesz pytania już na samym wstępie to ja się boje co się stanie gdy będziesz już zabierał się za kodowanie jakiegoś konkretu. Troszkę więcej samodzielności, w dzisiejszych czasach ludzie latają na fora z każdą pierdołą, która jest w sieci powielania tysiące razy. Jedźcie po mnie śmiało i tak będę myślał swoje.

Kup sobie książkę i będziesz wiedział czego się uczyć i w jakiej kolejności albo zacznij pisać sobie jakiś program i sam dojdziesz do tego, że czegoś nie umiesz i w ten sposób się dokształcaj.

0
  1. wskaźniki
  2. wskaźniki
  3. wskaźniki
    potem mogą być jeszcze wskaźniki.

Jak już to skończysz to:

  1. szablony
  2. struktury
  3. klasy
  4. dziedziczenie
  5. polimorfizm (dynamiczny i statyczny)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1