Witam.
Mam na jutro do napisania Program liczący pole trójkąta i koła(oddzielnie) za pomocą klas. Sam sobie niestety nie poradzę. Jeżeli ktoś byłby tak miły i mi pomógł byłbym bardzo wdzięczny.
Witam.
Mam na jutro do napisania Program liczący pole trójkąta i koła(oddzielnie) za pomocą klas. Sam sobie niestety nie poradzę. Jeżeli ktoś byłby tak miły i mi pomógł byłbym bardzo wdzięczny.
Gdybym nie szukał to bym tutaj nie napisał....
http://kursy.ddt.pl/?LessonId=129
Kłamiesz.
@Glenda 50zł. Zainteresowany? Zapraszam na priv.
Święta blisko, trzeba bliźnim pomagać :D
class triangle
{
private:
float base;
float height;
public:
triangle(float base, float height);
float getHeight();
float getBase();
float getArea();
};
triangle::triangle(float base, float height)
{
this->base = base;
this->height = height;
}
float triangle::getHeight()
{
return height;
}
float triangle::getBase()
{
return base;
}
float triangle::getArea()
{
return (base * height) / 2;
}
#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
class Trojkat{
private:
double a,b,c;
public:
Trojkat(double a, double b, double c){
this->a = a;
this->b = b;
this->c = c;
}
double poleTrojkata(){
double p = (a+b+c)/2;
double s = sqrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c));
return s;
}
~Trojkat(){};
};
int main(int argc, char **argv){
Trojkat t(3.0,4.0,5.0);
cout << t.poleTrojkata() << "\n";
cin.get();
return 0;
}
Postaraj się w ten sam sposób napisać pole koła ;) Pozdrawiam - też byłem kiedyś w takiej sytuacji, że nic nie czaiłem, a programu potrzebowałem ... więc w jakiś sposób Cię rozumiem - ale, jak widzisz, ja nadrobiłem zaległości - ma nadzieję, że Ty też się później douczysz ;)
@msm: wyprzedziłeś mnie ;) Dokładnie tym samym się kierowałem pisząc posta :D Tylko ciekawe, że obaj wybaliśmy trójkąt ^^
Trójkąt jakoś bardziej pasował. Jakby tak połączyć nasze rozwiązania (ty boki a, b, c a ja wysokość i podstawa) to całkiem uniwersalna klasa by wyszła. ;)