Wątek przeniesiony 2018-08-13 09:14 z Java przez Patryk27.

Obliczanie obwodu i pola trojkąta.

0

Napisałem oto sobie taki program w którym zmienne (boki trójkąta) są definiowane za pomocą klawiatury i teraz musze do tego dopisać żeby program policzył mi obwód i pole trójkąta .

Nie wiem jak to zrobić ale z chęcią się dowiem jak to zrobić , jakby ktoś mógł chociaż mnie nakierować jak to zrobić.

Z góry dzięki.

import java.util.Scanner;

public class Zadanko {
    public static void  main (String args[])
    {
int a, b, c;
        Scanner scanner = new Scanner(System.in);
        System.out.print("a=");
        a=scanner.nextInt();
        System.out.print("b=");
        b=scanner.nextInt();
        System.out.print("c=");
        c=scanner.nextInt();

        if(a<b+c||b<a+c||c<a+b)
        {
            System.out.println("Tak");
        }
        else
            System.out.println("Nie");
    }
}
0

Na czym konkretnie się zaciąłeś?

Obliczanie obwodu to przecież sumowanie, a do pola wystarczy dorzucić mnożenie.

0

No właśnie na czym? Obwód to suma, do pola Możesz użyć Wzoru Herona

0
makz napisał(a):
    if(a<b+c||b<a+c||c<a+b)
    {
        System.out.println("Tak");
    }
    else
        System.out.println("Nie");

Do czego służy ten warunek? Jeśli chciałbyś sprawdzać, czy podane boki mogą utworzyć trójkąt, to zamień alternatywę na koniunkcję. Mógłbyś też sprawdzać, czy długości boków są większe niż zero.

0

Przede wszystkim zacznij od stworzenia nowej klasy, która będzie odpowiedzialna za obliczanie pola i obwodu trójkąta. Piszesz w języku Java więc postaraj się aby kod był napisany obiektowo a nie pakujesz wszystko w funkcji main. Stwórz klasę, która będzie zawierać metody do obliczania oraz sprawdzania poprawność danych.

Pole trójkąta liczysz z wzoru. Obwód również. Wzory znajdziesz na Wikipedii. Nie trzeba żadnej wyższej matematyki a zapis wzoru na instrukcję nie powinien sprawić większego problemu.

3
marioTario napisał(a):

Przede wszystkim zacznij od stworzenia nowej klasy

Może lepiej jak najpierw stworzy interfejs oraz napisze testy, a dopiero później niech się zabiera do stworzenia nowej klasy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1