Wątek przeniesiony 2023-07-03 11:21 z C# i .NET przez cerrato.

Jaką technologię wybrać pod Widget na Androida?

0

Cześć :) Potrzebuję napisać 2 proste widgety na Androida. Mają one jedynie regularnie pobierać dane z API, nieco przetworzyć i wyświetlić. Jak się nie mylę to do niedawna w .NET Xamarin służył do podobnych przedsięwzięć, obecnie MAUI. Które z nich się nada do tego najlepiej? Z Xamarinem styczność już miałem, MAUI nie znam wcale. Co byście wybrali na moim miejscu do pracy na VS Eterprise na Windows i .NETem?

1

Jak prosty to wszystko jedno. A jeśli nie wszystko jedno to Kotlin.

4

Jak to coś nowego to bez sensu robić to w Xamarinie.

3

Ja standardowo - jak chodzi o komórki to polecę Fluttera. Poniżej masz film, w którym koleś pokazuje, jak zrobić takiego widgeta.
Zgadzam się też w pełni z @S4t, że jeśli to nowy projekt i nie masz jakichś konkretnych powodów, dla których chcesz korzystać z tej technologii, to odpuść sobie Xamarina.

https://medium.com/@nabin.dhakal/create-home-screen-app-widgets-in-flutter-ba06847fa7d9

0
S4t napisał(a):

Jak to coś nowego to bez sensu robić to w Xamarinie.

W takim razie o polecisz w .NET?

marian pazdzioch napisał(a):

Jak prosty to wszystko jedno. A jeśli nie wszystko jedno to Kotlin.

Kotlin to chyba Java, nie chcę się uczyć nowego języka żeby zrobić widget

1
bakunet napisał(a):
S4t napisał(a):

Jak to coś nowego to bez sensu robić to w Xamarinie.

W takim razie o polecisz w .NET?

Maui nie ma tam jakiegoś wielkiego wyboru

0
cerrato napisał(a):

Ja standardowo - jak chodzi o komórki to polecę Fluttera. Poniżej masz film, w którym koleś pokazuje, jak zrobić takiego widgeta.
Zgadzam się też w pełni z @S4t, że jeśli to nowy projekt i nie masz jakichś konkretnych powodów, dla których chcesz korzystać z tej technologii, to odpuść sobie Xamarina.

https://medium.com/@nabin.dhakal/create-home-screen-app-widgets-in-flutter-ba06847fa7d9

No twierdzenie, że to jest we Flutterze to trochę nadużycie. We Flutterze nie da się zrobić widżetu i na tym filmie jest to robione w Kotlinie. To reszta aplikacji może być we Flutterze, sam widżet nie.

Jeśli aplikacja to tylko sam widżet, to Flutter niewiele tu wnosi.

2
bakunet napisał(a):

Kotlin to chyba Java,

Kotlin to Kotlin. A z Javą łączy go to że oba działają na JVM i mogą korzystać z tych samych bobliotek. To tak Jakbyś powiedział że F#, C# i Visual Basic .NET to jest to samo bo wszystkie chodza na .necie XD

nie chcę się uczyć nowego języka żeby zrobić widget

To szkoda bo Kotlin to domyślny język na Androida :(
Więc albo będziesz mieć apkę kompilowaną do JVM (która zdaje się że potem jest kompilowana do czegoś innego jeszcze). Albo apkę kompilowaną do JSa działającą wewnątrz przeglądarki

0

Z każdym muszę się tu trochę zgodzić. Choć nie chcąc tracić za dużo czasu na naukę nowej technologii na chwilę obecną skłainam się ku MAUI, jako że ma wyprzeć Xamarin w .NET. Flutter i Kotlin wydają się być świetnymi rozwiązaniami dla osób które chcą się rozwijać w mobile. Dla mnie to ma być jeden strzał.

Choć ciekaw jeszcze jestem czy któraś z technologii wspiera / ułatwia instalację na telefonie dedykowanego usera? Nie chcę żeby aplikacja wisiała w Google Play, a jedynie żeby jedynie wybrany użytkownik był w stanie zainstalować widget.

2

Dodatkowo kilka słów o technologiach pod tym linkiem: https://frontendmasters.com/blog/choosing-mobile-platform/

@UPDATE: Rzeczywistoć nieco zrewidowała zamiary. MAUI jest ciężkie, buduje w nieskończoność i jest 10x wolniejsze niż Xamarin.Forms. Lub po prostu mój komputer nie jest w stanie udźwignąć tego frameworka. Samo Hello World na emulatorze buduje i kompiluje i deployuje się w nieskończoność.

Obecnie się waham między Flutterem z Kotlinem. Flutera można odpalić na VS Code, poza tym jest wieloplatformowy, chyba postawię na niego

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1