Wytwarzanie aplikacji na iOS bez komputera od Apple

0

Witam.
W tym wątku pytałem o deploy Fluttera na iOS nie posiadając urządzeń Apple. Czy coś się zmieniło przez te 2 lata?

  1. Jest AWS
  2. Są też takie cuda i inne VM
  3. Na reddicie ktoś pisał o hackintoshu - wystarczy tylko znaleźć odpowiedniego kompa
  4. Kupić używane mac mini lub Apple MacBook Pro

Mam w planach kilka projektów na mobilki i nie chce się zamykać tylko na Androida. Obawiam się, że "konto" developerskie w Apple też coś kosztuje i pewnie są jakieś wymagania z d*** żeby wrzucać do nich na sklep. Jedynym wyjściem bez apki i bez tych cyrków na AppStore jest Flutter Web, który będzie można później na urządzeniach z iOS otworzyć w Safari. Nie wiem czy PWA działa na iOS, pewnie nie.

Jak to u was wygląda?

0

bodajże 100$/rok to cena za konto na appstorze więc raczej do przełknięcia jeśli chcesz na tym zarabiać. Osobiście dużo się nie zastanawiałem, jak miałem robić coś na iosa to kupiłem maca pro i tyle, a iphona już miałem więc pakiet jest.

0

Kupiłem używanego Maka Mini. Teraz jest już trochę starożytny i powolny, więc pomyślałem o wykupieniu instancji M1 w Scaleway, ale wciąż są niedostępne żadne wolne i podobno wstrzelić się w dostępność to problem.

0

PWA działa na iOS, ale są tam jakieś ograniczenia, np jak ostatnio sprawdzałem to nie działały powiadomienia push. Nie ma za to PWA na MacOS, chyba że zainstalujesz Chrome.

Da się całkiem sensownie pracować na VM, ale jest to zwirtualizowany hackintosh, mi osobiście nie udało się jednak odblokować obsługi usb ani uzyskać rozdzielczości wyższej, niż FullHD. Najlepiej działało to pod qemu na Linuksie, oczywiście z wyjątkiem takich rzeczy jak akceleracja 3d/2d ale symulator iOS działał jeszcze całkiem żwawo.

Jak masz mocny sprzęt to możesz spróbować wirtualki, to nie kosztuje nic oprócz czasu. Ale zamiast kupować sprzęt pod Hackintosha lepiej już kupić starszego używanego maka, zwłaszcza że nie musisz na nim pracować a będzie służył tylko do skompilowania, przetestowania i opublikowania aplikacji, a do tego nie trzeba dużej wydajności

1

Wiem, że nie jest to Flutter, ale React Native ma możliwość budowy apki na ios'a jeśli korzystamy z Expo (https://docs.expo.dev/).
Do zbudowania działającej apki nie potrzebujemy macbooka, więc na start jak chcemy się pobawić to jest to trochę tańsze, ale musimy mieć iphone żeby móc ją odpalić.

2

No to ja już mam wszystko jasne i koszt inwestycji nie jest tego warty. Pewnie już wiecie, że ja raczej piszę dodatkowe oprogramowanie pod Comarch Optima i zauważyłem coraz więcej Maców i iPhonów, a chcielibyśmy dotrzeć do najszerszego grona klientów. Z własnych obserwacji, dotychczasowych klientów widzę, że może ze 100 androidów znajdzie się 5 iphonów. Gra nie warta świeczki. Jeśli oprogramowanie stanie się na tyle popularne, że będzie to konieczne to wtedy się nad tym pochyle.

Głównym powodem takiej decyzji jest 100$ rocznie za deweloperkę... Nie dość, że trzeba płacić za VM, albo gruby hajs za sprzęt Apple to jeszcze "haracz" za deweloperkę. Jakbym miał płatności w aplikacji to rozumiem, że 30% idzie do Apple? Gdzie może zakup sprzętu nie byłby problemem, bo płace raz i mogę sobie pisać co chce i ile chce, tak chciwość Apple'a mnie przeraża, bo mała firma nie ma szans rozwoju póki nie będzie miała pewności, że jest pobyt na jej oprogramowanie...

Ja się dopiero przymierzam do tego oprogramowania. Na tę chwilę cały projekt jest jako PWA w Angularze, ale widzę już pewne braki, które natywna apka by uzupełniła stąd moje pytanie.

@Xarviel React Native i Ionic mnie nie zainteresowały odkąd wiem co to Flutter.

1

@AdamWox: to jest inwestycja, zawsze na początku projektu jest się grubo na minusie.

0

Coś zmieniło się przez ostanie 2 lata w tym temacie?
Pracuję na Ubuntu, mam już przygotowaną aplikację na Androida (app-ka stworzona przy pomocy Flutter-a) teraz czas na IOS :/
Utworzyłem konto w Apple Developer Program przelałem 429 zł :/ i 3 dzień czekam na potwierdzenie wpłaty...
Zastanawiam się jak wygenerować i sprawdzić aplikację na iPhone.
W internecie znalazłem codemagic.io korzystał ktoś może?

0

Ostatnio jak potrzebowalem sprawdzic moj projekt na ios to wynajalem https://xcodeclub.com/ na miesiac i to wystarczylo.
na "Apple Developer Program" czekalem 2 dni, ale moze tam swiata wiec trwa?

0

Mam zamiar rozwijać aplikację więc muszę mieć możliwość kompilacji i udostępniania jej do testów również na IOS. Nie chcę za każdym razem płacić komuś za kompilację.
idealnie było by gdyby dało się to robić lokalnie z poziomu Ubuntu tak jak w przypadku Androida ale już tracę nadzieje, że jest to możliwe

1

@fra_gles Jak chcesz lokalnie to kup sobie jakąś używkę Mac'a, ale taką co będzie miała najnowszy OS, bo potem problemy z Xcode są (ja tak miałem w przypadku Fluttera).

Nie da się kompilować mobilek na Linuxie i na Windowsie pod iOS.

0

@Ada Ardens chyba niestety to jest jedyne wyjście. A możesz polecić jakiś najtańszy model który poradziłby sobie z takim zadaniem?
Nigdy nie używałem Mac-a i zupełnie nie orientuje się w temacie.

0

Kup coś na M1 albo wyżej z 512GB SSD. 8 giga ramu styknie. Nawet nówkę można już za 3500 zł wyrwać

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1