Zarabianie na aplikacjach google play

1

Hej, czy ktoś ma tu doświadczenie albo jakieś źródła informacji jak zarabiać na aplikacjach które wrzucę do google play store? Aplikację umiem tworzyć, wrzucać reklamy też jednak wiem że to nie gwarantuje sukcesu. Wiem że są pewne tricki z pozycjonowaniem odpowiednio nazwanej apki, odpowiednio wrzuconych reklamach itd. ale czy ktoś z doświadczeniem mógłby się wypowiedzieć? Czy warto się za to zabierać, co powinienem wiedzieć, na co uwarzać uważać?

3

Jeśli aplikacja nie będzie miała dziesiątek tysięcy pobrań ORAZ aktywnych użytkowników, to z reklam dostaniesz takie śrubki, że szkoda w ogóle na to tracić czas. Podstawą jest jakaś fajna apka, którą ludzie będą chcieli regularnie odpalać i korzystać.

Ewentualnie jest druga opcja - pobierać kasę za użytkowanie aplikacji. Przy czym tutaj jeszcze trudniej, bo musisz mieć coś na tyle ciekawego i wartościowego, żeby ludzie chcieli za to płacić.

Oficjalnie nie można pobierać opłat poza oficjalną ścieżka płatności w sklepie, więc jakieś 40% prowizji Google Ci pochłonie. Można to obejść w ten sposób, żeby aplikacja była za free, a jedynie wymagała posiadania jakiegoś konta na Twojej stronie/Twoim serwerze. I dopiero posiadając konto da się korzystać z aplikacji. Ale to jest trochę śliskie, bo mogą uznać to za obchodzenie regulaminu i zbanować. A tutaj za bardzo nie ma negocjacji, G uznaje jednostronnie co i jak i się ciężko z tego wykręcić. Tak samo w przypadku modelu freemium- jeśli chcesz pobierać jakieś opłaty za dodatkowe rzeczy, musisz to puszczać przez Google.

0

Gdybym nie znał google playa to bym uwierzył że "Podstawą jest jakaś fajna apka, którą ludzie będą chcieli regularnie odpalać i korzystać" kiedy pełno jest gniotów z MILIONAMI wyświetleń.

3

pełno jest gniotów z MILIONAMI wyświetleń.

@ProgramistaPralki: inaczej, pod hasłem "fajna" nie miałem na myśli wartościowa czy mądra, ale taka, którą ludzie będą chcieli pobierać i odpalać. Może to być totalne gunwo, jakiś symulator pierdzenia krową (dotykasz brzucha a ona pierdzi) albo coś na tym poziomie. Ważne, żeby ludzie to instalowali i korzystali. Teraz się rozumiemy?

1

@ProgramistaPralki: Miliony pobrań nie znaczą nic jak ktoś to pobrał i wywalił. Wyświetlenia, teraz nawet już nikt nie chce płacić za Wyświetlenia tylko raczej za akcje, nie lecą. Ogólne zarabianie na reklamach jest dla dużych, chociaż oni też już od tego odchodzą. Pytanie ile byś chciał zarabiać i na jakiego rodzaju aplikacji.

3

@ProgramistaPralki: Żeby Twoja apka została zauważona, to inne apki muszą ją pokazać użytkownikom. Czyli sam musisz zainwestować w reklamy, a nie tylko wyświetlać czyjeś reklamy w swojej aplikacji...

Oczywiście dobra premiera, boost na start od sklepu itp. są na plus. Jednak pozyskiwanie użytkowników poprzez reklamy w aplikacjach, w social mediach itd. jest kolejnym krokiem.

Nie doradzę Ci konkretnej strategii reklamowej, ale chyba najmniej kasy przepalisz korzystając z wydawcy, który ma już doświadczenie w zarabianiu na aplikacjach w Google Play.

Jeśli Twoja aplikacja będzie wystarczająco dobra dla wydawcy, żeby się nią zainteresował, to będzie znaczyło, że ma potencjał do zarabiania kasy.

0

@Spine: Dostałem na maila dwie wiadomości, od wydawców chyba z propozycją promowania ale nie wiem czy to jakiś scam czy co, to moja pierwsza aplikacja:

Dear, ----

We have been big fans of your games.
We are a mobile game publisher in Korea and unlike the others we are focusing on local market in global now.
For those reasons, we would like to have a chance to distribute your game in our local channels.

Benefits working with us.

  1. Challenge to new market.
    You can get feedbacks from the users & experts of each local market.

  2. Small effort but stable sales.
    You only need to do is small modification but you can get extra stable sales.

  3. Minimum guarantee as a token of partnership.
    We would give your revenue of application sales in advance as a token of our partnership.

  4. Free of charge.
    From localization, settlement, technical support, marketing to IPR protection service, all the service is for free subject to agreement.

If you want to know more details about our channels, please do not hesitate to contact to us.

I'm looking forward to hear from you soon.

Best Regards,
Manager Marc Jang

I drugi mail:

Hi ---,

I'm Annaelle from FUNORAMA - a boutique  Mobile Hyper-Casual game developer and publisher.

We are on the lookout for talented hyper-casual developers, and I think maybe we could build a great game together!
I was wondering if you are interested in publishing in a larger scale?
If so, I invite you to submit your game and provide us more details, and if our evaluation team will approve it,
we can partner up and hit the top charts together!
Share your work with us!

Annaelle Mamou | Publishing Relations Manger

2

Możesz się z nimi skontaktować bezpośrednio i zapytać ;)

https://www.linkedin.com/in/marc-jang-1a4b4833/
https://funorama.games/

Nie wiem, na ile Marc może zajmować się grami w tym Samsungu (chociaż firma jest powiązana z Androidem, to kto tam wie...),
ale FUNORAMA jak widać istnieje ;)

1

No strona Marca tak samo: https://4thebalance.com/

2

Znam jedną osobę która trochę zarabia na apkach, ale to tylko dlatego że zaczynał 6 czy 7 lat temu i jego apki zaczynały jak nie było konkurencji.

I nie, nie są to koksy, mieszkania po 10k/m2 sobie za to nie kupisz. Może na rower starczy.

Wszyscy programiści, których ja znam, pracują na etacie lub b2b dla mniejszych albo większych korpo. Też kokosów nie ma ale na ratę kredytu we frankach starczy. Tak do 40k brutto na miesiąc chociaż średnio jest to raczej koło 10-15k na rękę miesięcznie po 10 latach pracy.

Jeśli chcesz być bogaty to weź się do prawdziwej pracy, zostań notariuszem albo obajtkiem, naucz się kłaść kafelki i szpachlować regipsy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1