Środowisko do programowania dla OS iPhone

0

Witam

Wybaczcie moje zerową znajomość tematu ale choć programuję już długo to okazji do programowania na urządzenie mobilne jeszcze nie miałem.
Stoję przed problem takim że mam napisać do aplikacji klienta (którą zresztą sam stworzyłem) proste apki na Androida i OS iPhone. O ile z tym pierwszym zapewne poradzę sobie o tyle z tym drugim mam problem. Przeglądnąłem net i natykam się ciągle że aby programować na iPhone to trzeba mieć Maca itd. Jakoś w to nie wierzę. Zwłaszcza jeśli chodzi o prostą aplikację.
Czy możecie mi jako osoby w temacie podpowiedzieć co i jak mam skonfigurować sobie pod windwosem abym mógł spokojnie taką prostą apkę na iPhone zbudować? Dodam że jest to wydarzenie incydentalne. Pewnie nic więcej pod iPhone ani nawet Adroida nie będę tworzył. Zatem bez sensu jest dla mnie inwestować w macka czy jakiś drogi soft.
Będę wdzięczny za każdą pomoc i sugestię.

pozdrawiam
Sławek

1

Przeglądnąłem net i natykam się ciągle że aby programować na iPhone to trzeba mieć Maca itd. Jakoś w to nie wierzę. Zwłaszcza jeśli chodzi o prostą aplikację.

To uwierz. Aby zbudować docelową paczkę aplikacji dla iPhone musisz mieć system macOS. Kropka.

Możesz tworzyć w różnych technologiach cross-platformowych (Cordova, React Native, Xamarin i tym podobne), ale aby faktycznie uruchomić to na iPhone - musisz mieć macOS.

Pewną jedyną alternatywą może być to, że możesz zainstalować macOS na zwykłym komputerze - tzw. "hackintosh" - poszukaj w Internecie. A mając macOS możesz na nim już doinstalować XCode czy odpowiednie narzędzia budujące. Względnie możesz odpalać macOS na maszynie wirtualnej. Obie te rzeczy są zdaje się wbrew licencji macOS, ale są wykonalne. Możesz "wynająć" sobie Maka w chmurze i mieć do niego zdalny dostęp. Możesz również korzystać z usług, które budują kod w "chmurze" dla iOS, np. bitrise albo Visual Studio App Center.

Pewnie nic więcej pod iPhone ani nawet Adroida nie będę tworzył. Zatem bez sensu jest dla mnie inwestować w macka czy jakiś drogi soft.

Aby wrzucić aplikację do App Store musisz zapłacić, bez wydatków się nie obejdzie ;-)

0

Dzięki za info. Nic nigdzie wrzucać nie będę bo to ma być aplikacja tylko i wyłącznie pod jednego klienta. To taki w sumie dodatkowy element większego projektu.
Cóż nie chciałbym robić nic niezgodnego z licencją. Trochę mnie zmartwiłeś:(

dzięki za opowiedź

pozdrawiam
Sławek

0

Ale nie możesz dać instalki dla klienta o ile wiem. Musisz zapłacić tak czy siak.

0

Nie rozumiem. Nie mogę mu dać apki a on nie może jej rozdawać swoim klientom?

0

W skrócie tak to wygląda, że nie możesz.

Jeśli chcesz dystrybuować aplikacje przez App Store to musisz założyć konto developerskie za $99 rocznie. Możesz też założyć konto Enterprise, które umożliwia dystrybucje aplikacji poza App Store w ramach danej firm.

Tutaj link: https://developer.apple.com/support/compare-memberships/

0

Dzięki za info. Może to na razie klienta przekona aby dał sobie spokój z iPhone.

0

To jest Apple, tu płacisz za wszystko.

0

ktos poleci jakies IDE inne niz xCode, strasznie toporne to jest

0

Appcode - ale to kosztuje (jak wszystko w jabłuszku). Ogólnie jeśli apka to PoC to przekonaj klienta żeby sobie odpuścił na początek AppStore. To wymagający rynek i choć daje duże profity to nie wybacza błędów.

Od testowania rozwiązań i pomysłów są Androidy :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1